Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

01 November 2010

~Mimpi Yang Sempurna~

Assalamualaikum...

Pernah atau tidak anda rasa yang perasaan anda sedang meronta-ronta.  Rasa serba tidak kena. Buat ini rasa tak kena. Buat itu lagi la rasa tak kena. Sampai kadang kala anda rasa anda ingin menjerit kepada sesuatu. Sambil meluahkan apa yang terbuku didalam hati anda.

Kaki tak payah nak cerita. Tergoyang sana. Tergoyang sini. Sampaikan orang sekeliling anda pun rasa kurang selesa dengan anda. Kadang kala, jelas kedengaran rungut-rungut kecil terpancul keluar dari bibir anda. "Ish...Aish...Ades.. Hurm.." Semuanya adalah bunyi-bunyi rungutan.

Banyak sebab dan perkara yang menyebabkan perasaan anda meronta-ronta. Hari ini biarlah aku berbicara mengikut apa yang aku rasakan. Jikalau sama , ianya hanyalah kebetulan dan juga jika ianya tidak sama maka itu adalah apa yang anda rasa bukannya aku.

Perasaan ini hadir apabila apa yang aku kehendaki tidak tercapai. Aku inginkan itu tetapi ini yang aku dapat. Mahu mahukan yang ini tetapi itu yang aku terima. H & P setiasa meronta-ronta. Sampaikan kadangkala aku tidak dapat berfikir secara rasional. Aku rasa seperti mahu lepaskan semuanya.

Sampaikan imaginasi aku juga celaru. Serius aku katakan. Bila perasaan aku meronta-ronta aku kadang kala merasakan aku ada sebutir beras yang hendak keluar dari sarung nya. Aku terasa aku ingin keluar dan membuang sarung yang membalutiku.

Kadangkala juga, perasaan meronta-ronta ini turut hadir apabila. Aku merasakan aku adalah seorang yang hipokrit. Aku adalah seorang yang beryoya-yoya.. Tetapi aku perlu bersikap lain apabila berada didalam suatu situasi yang memerlukan aku bersikap sopan dan santun yang keterlaluan. Waktu itu, air muka dan gerak laku aku turut terseksa. Serius aku nyatakan aku ada seorang yang bebas. Namun bebas aku masih dibatasnya. Aku tak suka melakukan sesuatu perkara dengan tertahan-tahan. Ini tak boleh dan itu tak boleh. Tidak boleh aku hanyalah ketika memang pada masa itu aku tidak boleh melakukannya sahaja. *Paham ke tak ni.. Aku xtau nak explain mcm mana ni*

Perasaan aku juga sering meronta-ronta apabila ada perkara yang aku tahu aku tersalah buat. Meronta-ronta mengenangkan "Kenapalah aku ni bodoh sangat.. Aku ni xde otak ke nak pikir dulu sebelum mengambil tindakan" Seringkali juga H&P aku meronta-ronta apabila aku mengenangkan sesuatu yang tak pasti. Sesuatu yang kabur dan malap untuk menjadi milik aku.

Meronta-ronta aku ingin menjadi kaya sekelip mata. Meronta-ronta aku inginkan insan itu menjadi milik aku. MEronta-ronta mengharapkan msg masuk kedalam inbox aku. Tapi apakan daya...? BErgulinglah walaupun sampai ke bank negara sekali pun. Bergoleklah sampai ke kaki Perdana MEnteri sekali pun, mereka tetap tidak akan membuatkan aku kaya sekelip mata. Menjeritlah sekuat mana pun.. Beritahulah kepada siapa pun.. Aku pasti insan itu takkan kembali kepada aku.. Balinglah sekuat mana pun henset aku... Tekanlah berapa kali pun henset itu.. Takkan masuk msg kedalam inbox aku.. Itu adalah aku pasti...

Keluh demi keluh terdengar kasar dari diri sendiri. Kadangkala aku berharap setelah aku bangun dari tidur keesokkan hari segala yang aku impikan akan terjadi. Namun, ianya hanya berlaku didalam mimpi dan impi terus menjadi impi kepada diri aku.

Walaupun adakalanya, aku membiarkan sahaja perasaan itu berlalu disegenap ruang rongga minda aku. Adakalanya aku memikirkan apa yang takkan berlaku di alam realiti ( berangan la tu). Walaupun kadang kala aku merasakan ianya umpama menambah luka didada. Tapi bagi aku, apa salahnya aku berbahagia didalam anganku. Mengapa mesti realiti duka yang perlu dihadapi, angan pun sama begitu. 

Biarlah angan ku indah dengan dunia-dunia indah yang aku reka sendiri jalan ceritanya. Moga-moga ia terbawa kedalam mimpiku.. Agar menjadikan impiku adalah mimpi yang sempurna....

~ Didalam mendung awan yang tiba tetap ada rahmat yang diberi Illahi~

2 Komen:

Intonasi said...

Asik meronta-ronta je. Ikat bagus gak nih

Hafizah said...

Isk .. mana boleh... ni perasaan bukannye orang yang meronta-ronta.. ades..

Related Posts with Thumbnails