Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

25 November 2012

~Detik demi detik - Bunga tisu~

Yosh~

Last posting untuk hari ni....

Disebabkan bajet aku kurang... Jadi aku rasa macam aku akan kurang bunga-bunga indah... Tak dapat nak jadi like in de garden... Macam mana ney... Bajet takde nak beli bunga banyak-banyak.. Mintak kat mak.. kompem kena marah....

Jadi aku google-google la gambar bunga... pulak tu... terbaca dalam majalah cakap pasal bunga tisu... Jadi aku search la pasal bunga tisu.. Jumpa la... terus tag Cik Kema... Tanya reti buat tak.. haha.. bukan aku nak try sendiri.. Mesti tanya pada kawan yang punyai jari jemari yang halus lagi lembut... Sekali feed back positive... Yess... Dia reti... 

Search la... apa bahan-bahan dia... Sekali mudah saja.. Gunakan crepe paper or tissue paper...
First bajet pandai la.. aku pegi la search paper ni kat Jusco... Sampai muntah dibuatnye.. aku tak jumpa...

Mesej Cik Kema.. Tanya nape tak jumpa...Terasa ketenginannye bila Cik Kema cakap.. yang pegi cari kat Jusco pasal pa.. carik la kat kedai bunga... Kompem ada.. Haha~ Baek... Terlepas henset dari tangan.. 

Tunggu punya la tunggu cik Kema balik dari Melaka.. Terus pegi beli paper crepe ni... Dia pun buat la sebijik bunga.... aiya...ya... Punya la peghak punya umat... aku suka sampai krem mulut sebab senyum tak pernah tengok orang buat bunga.. Hahaha~

Padahal bunga ni orang len dah buat lama dah.. Mak siap cakap... Orang dulu-dulu buat bunga telur guna bunga ni la... Isk... Aku ketinggalan zaman... Ohh yehhhh... Biar laa... Janji kos bule rendah.. Yay!!!!

~klik untuk tumbesaran tulang temulang~


 Lala- Buat gini... macam kipas.. pastu lilit sana sini.. kupas-kupas kertas... picit skek... pastu dia pun kembang..... Sekembang bunga di taman.... Campak dalam ayor... kecuttt!!!! Hahahaha~


~klik untuk tumbesaran tulang temulang~




Ni baru 2 warna yang aku try buat... target nak penuhkan kotak ney.. Hehe.. tapi jari dah krem... sebabnye goodies pun buat sendiri gak.. ni pun sekali.. aiyaya~ Krem otak.. Ehhh jari.. Hehe~

~klik untuk tumbesaran tulang temulang~


Yang ni saje nak try buat bunga giant.... Sebab tengok dalam tenet dia buh bunga besar ni.. JAdi try.. beliau tidak kembang... Senyum pun tidak meleret tengok bunga bapak ni.. tak hebat!!! Boooo Boooo Booooo... Booooootttt~

~klik untuk tumbesaran tulang temulang~


Ni pun bunga bapak gak... Okeh fine.. tak mo buat dah bunga bapak.. bazir 2 helai crepe paper aku.. aiyayaya~ I hate dowhhh

Okeh.. abes dah.. ariosss~

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails