Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

15 September 2008

Ayik-asyik pasal tidur.........

Fikiran kembali terganggu bila nak tidur...
Dah mmg ni kelemahan aku..
Bila nak tidur tak boleh bising dan cerah..
tak caya gi tanya mak aku...
Dari kecik sampai kini...
Dah cuba hindar .. tapi tak boleh....
Ramai yang tak paham...
Bila aku nak tidur ada bunyi sikit je..
Fikiran aku jadi serabut... Tak boleh dengar langsung...
Bagi org lain mende tu senyap jer tapi bagi aku terlalulah kuat...

Merewang dalam kelapa otak aku.. Rasa cam nak giler jer...
Lantak le org kata ak kena rasuk dek setan sebab ak mmg tak boleh dengar
sebarang audio walau bacaan ke zikir.. Pahamkan apa itu audio..
Audio ni adalah bunyi yang telah diconvertkan melalui peralatan...
Bukan bunyi yang dikeluarkan dari mulut manusia atau haiwan..
Kira yang telah di tukar kepada arus elektrik dan diconvert kembali kepada analog
untuk diperkuatkan.. Kan dan masuk letrik ni....
Setiap kali nak tidurlah mesti macam ni...

Dah kalo rasa nak tido tutuplah Laptop tu... Aku doa meletup laptop tu kang baru tau...
Pakai la earphone... ni kalo ada 4 laptop dalam bilik 4 bunyilah yang berlainan yang dipasang...
Kalo nak rasa perasaan aku.. Aku doakan korang dapat perasaan mcm aku....
Yea... Memang macam org giler... dan aku bila-bila je boleh giler... PAham tak...
Ikutlah sape yang baca tulisan aku ni...
Yang terasa ... padan muka di ucapkan...

Tidur aku selalu terganggu.... NAK TUKAR BILIK...........
Lepas ni jangan nak paksa orang duk satu bilik kalau tak reti nak hormat kelemahan dan kelebihan masing-masing. Tahu kena berkongsi.. Tapi dah kalo asyik kita je yang mengalah.. sakit ler hati...


p/s : Korang bacakan.. pandai2 sendiri .. otak kan ada.. pikir untuk orng lain bila nak kesenangan sendiri. Tak rugi bila kita tak mengakitkan hati orang lain..
Takkan nak cakap tiap2 hari... Senyap sikit BAYI nak tido...
Pandai pikirlah ada sebablah kalau org tu selalu buat camni...
Yang pasti aku bukan hantu yang tak boleh dengar org berzikir...


0 Komen:

Related Posts with Thumbnails