Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

08 April 2009

++Bila buka pintu tutupla semula++

KEnapa tajuk dia begitu..
Sejak akhir2 ni roomate aku asyik kuar bilik takmo tutup pintu balek..
KEnapa ehh... Aku pun pelik...
Tapi bukan tu yang aku mahu perkatakan..
Perumpamaan yg aku dapat kaitkan di utk situasi ini adalah..
Membuat sesuatu perkara biar sampai selesai..
Kerana kita yang membuka pintu itu maka kitalah yang seharusnya menutup kembali pintu tersebut. Sama juga bila kita yang memulakan sesuatu kerja kitalah yang seharusnya menyiapkan kerja itu..Jangan dah plan2 baek punya sekali tukar..... Ingat yang amik alih tu nak sgt le sambung kerja kita... Dia pun ada agenda dia sendiri...
Contoh sebuah kelab .. bagi nama la.. kelab gamelan.. utk pimpinan pertama, semua dah plan nak main lagu Cindai utk persembahan derang.. Punyala praktis sampai berbelit tangan... praktis-praktis... sekali pimpinan derang dikritik... Ko nye plan x bagus la... lagu Cindai dah ketinggalan zaman la... Tp ketua dia ni buat dek jer... Poyos... Teruskan jugak... Xpe boleh berjaya... Tapi penolong dia tak puas hati... nak jugak... nak jugak.. dalam dia terus buat agenda... Pujuk punya pujuk... Dapat laa... Ketua buat miting... Buat undi... Tapi dia xbertanding... Hohoho( Situasi aku kenal) Sekali penolong dia menang.... Ruper2 nye mmg ahli2 dia pun xberapa nak ske ketua ni sebab biasalah ketua... dpt plak ahli2 yg kaki goda ni... hoho.. maka terjadilah peralihan kuasa dalam kelab gamelan.. Ketua yang baru beria-ria berjanji meneruskan usaha ketua yang lama tu... Saya berjanji akan menyambung setiap usaha yang telah dimulakan oleh ketua lama.. Pok..Pek..Pok..Pek... Semua la janji je... Benci aku...
TAPI nanti tgk la.....
Bila semua dah mula melupakan usaha KEtua yang lama... KEtua ini lah yang akan memulakan agenda2 baru nya.. Usaha Ketua lama akan dipandang seperti kain2 buruk sahaja....
Inilah ceritanya.... Bila buka pintu... Tutuplah semula....

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails