Dimana dan kemana perginya...
--------------------
MENJANA PEMIKIRAN KRITIS DAN INOVASI NAMUN SENSASI
??
----------------
wHy DaTuk wHy??
(Ahak~s ayat glamer)
--------------------
Di umumkan
Penjenamaan baru Blog
--------------------
Huk ALo ...
Just Tuka moto Jer..
New Rebranding ke ni ??
-------------------
Meniti Mimpi , Menggapai Realiti
------------
Adakah penjenamaan semula itu membawa kepada perubahan keseluruhan..
----------------
Tidak.. Bagi Fiza ianya tidak..
------------------
Nowadays, banyak syarikat mahupun kelab ataupun persatuan mula melakukan penjenamaan semula.. Mengikut motif asalnya ianya akan berjaya.. Contoh penjenamaan semula yang berjaya adalah seperti McD asalnya Mc Donald.. dan juga TM yang asalnya Telekom Malaysia.. or One Malaysia yg asalnya.. Ahak~ss... Lu pikir sendiri...
-------------------------------
Pembaharuan demi pembaharuan yang dilakukan. PErancangan baru terus disusun , di bawah kepimpinan yang berkeyakinan tinggi, berbekalkan pekerja yang bersemangat kental.. Setiap langkah pemasaran, promosi dan jualan dikaji sedalam mungkin bagi mengatasi kelemahan dan keburukan dulu...
-------------------------------------
Tapi .... Lihatlah sekarang....
Penjenamaan semula konon...
Nama nak kasi lain... Isinya tetap sama..
Kononnya mencanangkan perubahan baru..
Namun yang dilihat hanyalah omong-omong kosong..
Yang mendengar rasa tertipu..
Yang melihat rasa meluat..
Yang merasa terdiam kata..
----------------------------
Seperti kata-kata
"kulit tak bersalin walau saling ganti baju"
fikirkanlah
(p/s: untuk yg hendak berfikir sahaja)
0 Komen:
Post a Comment