Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

17 June 2009

++Pulut Panggang++

Helloww....
Hehehe... Entah beberapa hari atau minggu yang lepas.. Aku dengan kawan ku.. Kema... Tiba2 plan nak buat pulut panggang.. Hehehe.. Setelah MoU ditandatangani..
Aku jadi supplier pulut n santan...Termasuk tempat membakar... Juga tidak lupa rumah aku le... Tempat nak masak.. HEhehe..
Kema pulak bawak daun pisang... Nyiok... Serai..

Okeh mari belajar buat pulut panggang..
.

Mula2 kukus pulut yang telah direndam semalaman..



Beginilah pengukus di rumah aku.. Hehehe... Xde yang bertingkat2 tu...


Setelah siap dikukus.. Mak ak Kabo nak tau pulut dah masak.. Dia akan jernih sket.. Pastu Gaul2 ngan santan dan sedikit garam.. PAstu kukus balek..

Ni pulut yang dah siap dikukus balek.. Nyum2.. Ade ke patut Kema mau makan dengan ikan masin... Ceh.. Selera kampung betul la minah tu...

Ni kelapa goreng yang telah di goreng... Hurm Resepinye dah tak ingat main campak je ari tu.. So waktu masak tu tak sempat nak tangkap gambo... Wakakaka...


Oleh kerana beliau adalah tokey daun pisang maka beliaulah yang menyiapkan segala2nya berkaitan dgn daun..

Pastu bungkus ehh... Bab bungkus ak tak experto... Kema tererlah sebab dia pakar pengat.. HEhehehe.. So bila dia dah siap 3 bungkus aku baru satu bungkus... Hehehehe... Gambar takde ehh. sebab tangan penuh dgn minyak....


Ni bakar pulut panggang... Hehehe.. Umah aku umah teres so... Nak membakar inilah tempatnye.. Kat pintu dapur..Tempat simpan kuali2 hek2.. Burning...Burning.... Wakakakakaka

TaDAaaaa..... Siap Dah... Siap di bakar dan siap di makan.... Nyum2...

-THE END-

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails