Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

21 May 2011

~Jangan jadi bodoh sombong~

Bila kita selalu berjalan ... melihat dan mentafsir.. Pasti banyak perkara yang kita dapat ketahui... Namun bagaimana dengan orang yang berjalan... ia mampu untuk melihat... Namun ia tidak mampu untuk mentafsir...

Jangan jadi seorang yang bodoh sombong....

Why !!!!

Nak sebut pun tak best kan... BODOH.... SOMBONG... dua kombinasi perkataan yang kalau kena pada kita pasti kita akan melenting... Wut... bodo.. wut.. somong....

Tapi itulah hakikatnya... Bukalah mata... Hidupkan hati.... Kenapa mesti dibiarkan hati itu bergerak mengikut kehendak diri sendiri.. Kenapa tak pernah cuba menyediakan satu ruang dalam hati itu untuk mendengar apa yang dikatakan oleh orang lain...

Arghh.. pedulik aku .. apa orang nak kata.. buat apa nak amek port... Hellow.... If uolls rasa uolls tu okeh.. Cuba uolls tengok sekeliling uolls.. apa yang orang sekeliling uolls buat kat uolls... Adakah orang sekeliling uolls mula melarikan diri dari uolls... atau makin rapat...

Setiap perkara pun pasti akan ada kritikannya.. cuba kita terima kritikan ni secara hati yang terbuka.. jangan kita sahaja yang hendak kritik orang tapi kita tak pernah nak terima kritikan orang lain.. Apa kes beb!!!! 

Hati lu kering.....??? Please arrr... jangan le amalkan hati kering...... Ingat orang suka ka.. tak payah la... buat susah je ko g keringkan hati tu... Pekakkan telinga.....?? Ya Allah... Allah dah beri telinga kenapa nak pekak kan... HEllow.... cuba dengar.. ni tak tau nak emo kamu je... benci ar...

okeh... coretan ini untuk diri sendiri.. Sekian...

3 Komen:

MOHD FAHMI JAES said...

oooo -sekian terima kasih. teruskan usaha blogers

~Fizah Rahim~ said...

ape teruskan usahe je...
kita kena tengok diri kita..
enrti dikarang bukan saje-saje je ni..

MOHD FAHMI JAES said...

ooo begitu. baiklah cikgu.

Related Posts with Thumbnails