Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

08 July 2011

~New Gadget - Quran Readpen~

~New Gadget~

Duduk kat rumah ni mula la semua mende canggih baru aku dapat tengok... Keke bajet nak habaq bila dok kat tempat belaja low profile la konon.. Dok kat tempat belaja kena jimat.. dok umah.... Apa lagi... Yezza....

Okeh berbalik kepada tajuk asal....

TaDa !!!!
 QURAN READPEN

*ok...mak yang belikan....*


 Apa fungsi gadget ni... Fungsinya adalah macam kayu penunjuk waktu nak mengaji.. Tapi dia dapat detect secara automatik... Kita *tala* je permulaan ayat... Ia akan membaca ayat yang di *tala*.. Hebat...!! HEbat!! Dapat membantu kita memperbetulkan bacaan Quran kita...


 Satu kotak ini dibekalkan dengan Penunjuk (MP3) .... Quran.... Muqadam yang mengandungi surah-surah pilihan.... Doa-doa pilihan dan Ayat dalam solat... Hebat... Gadget ni....


Ini penunjuk tu... Dilengkapi dengan butang-butang yang boleh meng `adjust` volume....


Ini Muqadam dan Al-Quran yang disertakan.... Hebat-hebat....

Tiba-tiba teringat dekat projek sarjana muda aku waktu degree.. Aku buat Sejadah Elektronik.. Yups... Failed projek aku tapi markah alhamdulillah... Dengar-dengar bawah aku... Supervisor aku suruh student bawah dia membangunkan projek aku... Jadinya.. Development of Sejadah Elektronik... 

Tak kisahlah berapa orang pun yang sambung... Aku harap projek ni akan jadi juga.. Sebab ... Boleh dijadikan gadget untuk membantu dalam memperbaiki solat.. Ataupun alat bantu mengajar kepada kanak-kanak... Amin...~


0 Komen:

Related Posts with Thumbnails