Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

25 August 2011

~Don`t just say it ... Do it ....~

Don`t just say it ... Do it ....

Ayat ni sangat glamer digunakan di program - program motivasi ... Di program motivasi.. Untuk memberikan maksud kepada ayat tu.. Moderator program akan meletakkan sehelai duit RM10 ke.. RM5 ke... dihadapan... dan akan bertanyakan kepada peserta. Bagaimanakah caranya untuk mendapatkan duit di atas.. Selalunya keadaan akan menjadi bising dengan pendapat dari peserta. 

Tapi mungkin juga ada peserta yang berfikir kehadapan . Lalu bangun dan mengambil duit yang diletakkan.. Seandainya tiada yang bangun ke depan... Moderator akan membuat konklusi . Menyatakan yang mana bila kita mahukan sesuatu itu.. kita bukan hanya berkata-kata sahaja tetapi lakukan.... Dapatkan apa yang anda mahukan... So ... Don`t just say it ... Do it ...

Apa yang aku hendak bincangkan pada entry ini adalah...  ramai yang pandai menaburkan janji-janji namun belum pasti mampu melakukannya ... Jejaka aku pun selalu gak pesan.. Jangan berjanji kalau kita tak yakin dapat lakukannya .. Kenapa mesti hari-hari menyatakan hasrat hati tetapi tidak dapat nak melaksanakan... Biar perbuatan yang menggambarkan segalanya bukan perkataan ...

Dan akibatnya sekarang.. ternyata aku bukan dilahirkan untuk memegang henset je... Sejak dengan jejaka ni... henset campak mana-mana pun aku tak heran... kompem takkan cuak... tapi jangan hilang je la.. hehe... Bersyukur gak aku ditemukan dengan jejaka aku yang manis ni ... Ia banyak mengajar erti yang hidup ini adalah sesuatu yang realiti .. yang patut ditempuhi bukan hanya pada kata-kata tapi pada perbuatannya...

okeh la sampai sini je celoteh aku.. kang terkuar topik pulak.. korang getik pulak membacanya.. Hehe~

p/s : entry aku asyik tulisan je kan... Ades.. aku pun bosan dah...

4 Komen:

ShErA said...

sedih bila ada kawan janji nak jumpa masa konvo tapi last2 die senyap je... tak tau kenapa...

diana said...

kerap berjanji akan buat pihak lain berharap..
kalau tak tertunai harapan nya mesti dia kecewa..

MOHD FAHMI JAES said...

x pe, esok lusa entry hari raya pula. +picture

~Fizah Rahim~ said...

Shera : memang sedih .. lagi sedih orang tu dah janji nak jumpa kita waktu tu.. tapi waktu jumpa tu.. orang tu lebih kepada orang lain.. memang tak boleh di maafkan.. isk...

kak diana : umpama mengharap sesuatu yang tidak pasti...

fahmi : tunggu de kamera.. asyik gamba google je.. bosan lo..

Related Posts with Thumbnails