Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

07 August 2011

~Kisah - Aku kaget sebentar~

Kisah~

Dalam khusyuk memasak didapur... Tiba-tiba mak aku bersuara .. " Masuk kali ni ... dua kali puasa je lagi angah nak masakkan untuk mak " .. "Huih... pasal pa plak" aku jawab terkejut .. " Yelah... lepas ni masak untuk laki angah la plak... " tambah mak aku lagi... Kaget sebentar dibuatnya " Eh.. takkan dah kawen tak boleh nak masak tuk mak kot..." 

Hurm... Sentap sekejap aku... Kenyataannya... Bukan tak boleh.. tapi tak selalu... Yelah.. kawin... bukan satu perkara yang boleh di ambil mudah... Bukan boleh main tangkap muat je ... Dah kawin boleh ke asyik nak balik kepada keluarga je... Tanggung jawab tu besar.. Semanja mana sekali pun.. Bila dah berumah tangga ... Apa pun akan berkisar berdua anda je.. Takkan ada masalah je lari balik rumah mak.. Susah la gitu..

Eh... aku tak layak berbicara tentang ini.. Sebab belum pun menempuhi alam perkahwinan...Cuba tiba-tiba kaget dengan ayat mak aku..

Tapi akhir bicara mak.. " Hurm dah tak de orang kat rumah.. mak nak g jenjalan la... Makan kat hotel ke mana-mana la... yang sedap-sedap..'

Acehh.. tadi beriya sedih beno ayat nye.. lastnye... Adess..

p/s: Tapi aku memang sentap loo....

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails