Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

27 November 2011

~Journey to Yong Peng~

HohO~

Pssstttt - Ini adalah kisah lama... Tapi hadO hakU keSah !! 

*ehh kang Mamak PEiro Sound aku lagi pasal HAdO Aku KEsah !!!*

Okeh.. berbalik pada topik... taDa....

Journey to Yong Peng -


~Setiap foto ada kisahnya~

Kisah berlaku pada 19hb Eleven.... 

Kelas aku ada xtvt di Kg Sejagong Sri Medan... Tapi dijadikan cerita pada tarikh yang sama ada exam MUET.. jadi aku terpaksa pergi sendiri dengan menaiki bas...

Habis exam MueT tengahari tu.. aku makan-makan.. nom .. nom.. nom... pastu terus siap...Berdebo gak aku nak naik bas ni sebab tak pernah.... 

Tengah mengah-mengah jalan ke tempat di tuju.. Telefon berbunyi... melalak-lalak si Gita Gutawa menyanyi dicerombong Corby aku.. hehehe~ Rupanya kekasih kawan lama call ... Bertanya-tanya khabar... Rupanya dia nak berluahan rasa.. Gadis impiannya sudah mengikat kasih dengan orang lain *errr.. bukan aku yer...*. Aku hanya mampu mendengar dan menyuruhnya bersabar je... Cari je yang len... hehehe~

Okeh... berbalik pada kisah asal... Aku naik bas ke Ayer Hitam.. tukar naik ke Yong PEng... Hadoi.. bergego lemak aku wehh... bas nye alahai kalah Ain Retro.. keke~ Sampai je kat Yong Peng tunggu la kawan aku dari Kg Sejagong... Sekali dekat 2 jam aku tunggu.. rupa-rupanya derang sesat.. hahahahahahahah~ sabo je la...

Sampai je kat Kg Sejagong.. kepala dah pening dah.. tapi aku tetap huha.. huha... solat asar.. releks2x.. sambil buat teks MC untuk majlis... mula la ayat bunga-bunga aku keluar.. sekali kepala rasa macam kena tarik... urk.. penin... berat kepala.... Seyes memang tak larat... tapi gagah gak buat teks MC...

Last-last aku surrender bila aku nak tempek bedak pun aku tak mampu... Seb bek.. ada kawan yang bersuara emas.. Ifa kena ganti.. sepanjang hari memang dia je jadi MC... hehe... Mula-mula ingat nak pergi ke tempat kejadian....

Sekali... naik kete dah rasa lain macam.... Pening berputar-putar... BErhenti je kete kat sekolah... berlari-lari bapok aku pegi jamban toilet .. Wekkk.. muntah.... ngee ngee.. Last-last ibu mengandung yang pimpin orang yang tak mengandung ni.. keke~ sabo je la..

Apa lagi.. balik arrr umah kawan... tidoo.. dah kul 11malam lebih baru pegi... dapat la bantu sikit-sikit... hadoi laa.. inilah penangan naik bas ke YONG PENG.. ngee ngeee~

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails