Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

27 November 2012

~I`m a biggest loser - Aku bukan mereka~

Tak mungkin....

Ia sesuatu yang mustahil...

Aku takkan mungkin akan jadi seperti orang-orang yang berkali-kali menjulang kejayaan... 

Tak mungkin aku juga yang akan duduk di kerusi-kerusi senat ipt-ipt di Malaysia ni...

Tak mungkin juga tangan aku yang akan menerima anugerah-anugerah...

Kenapa..!!!!

Aku bukanlah mereka.....

Jalan cerita hidup aku tidak la seliku-liku mereka... Kisah hidup aku tidak seindah kisah mereka...

Aku tak pernah menunjukkan tapak tangan dengan lima jari ketika UPSR aku.....

Aku tak pernah melompat-lompat ketika menerima slip PMR aku....

Aku juga tidak disambut girang ketika mengambil slip SPM aku....

Indahnya cuma sekali... Ketika aku mengenggam DIPLOMA aku... Namun indah itu hanya seketika....

Aku kembali melukut ditepi gantang ketika DEGREE.... Hanya picisan... Dipandang dengan tidak bermata... tiada nama aku yang terpampang dimana-mana kertas... hanya kertas esesmen yang dilakar bulat besar-besar.... 

Sekali lagi aku tersentap... ketika mengambil MASTER... Dikisahkan perjalanan hidup Prof. Emiratus yang sungguh berliku... namun dihiasi gemerlip gemerlap... segalanya indah bagi dirinya.. Kisah hidup aku tidak mampu untuk mengalirkan air mata aku... 

Bila dikisahkan kisah hidup selama 26 tahun ini.. Ohhh.. tiada yang berliku... Aku tak pernah tergolong dalam golongan yang rajin dan berjaya dimana-mana conference... Bukana ku juga yang berjaya melakar nama di oversea... Bukan aku juga yang berjaya dimana-mana tempat...

Tempat aku hanyalah dibelakang... Tidak... disudut... terlalu sudut.... Tak mungkin aku akan berada diatas...

Arghhh dengki... iri hati.. sakit hati... segalanya ada....

Aku bukan mereka... dan mereka juga tidak mahu menjadi aku....

Tamat~

I`m a biggest loser.......




0 Komen:

Related Posts with Thumbnails