Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

20 August 2008

Takdir Itu Milik Kita..????

Salam... Salam seantero Malaya... Salam perpaduan ummah.. Salam kasih sayang sesama makhluk dan Salam manis buat muda-mudi..

Hehe.. Merepek plak dah.. Hari ni berlakunya sesuatu perkara yang menyebabkan aku terasa nak rakamkan didalam blog aku ni.

Bila suatu kegagalan yang dirancang berlaku aku jadi sedih. Yup aku dah rasa dah perkara itu akan gagal. Tapi kenapa aku masih biarkan dia gagal. Aku semakin rasa putus asa nak mencapai perkara itu. Huwa.. dah dikatakan takdir. Takde rezeki dan jodoh. Semakin aku terasa jauh dengan insan itu. .

Kasih sayang.. Kasih dan sayang adalah perkara umum yang kerap kali kita perkatakan .. (Heheh skema) Aku terpikir sejenak kasih sayang itu akan datang sendiri atau kita yang kena cari. Bila mencari tetap tak dapat.

Hari tu aku jalan-jalan kat Ipoh.. Sambil memerhati aku terpikir. Aku perhati la couple-couple yang ada dijalanan.. Kebanyakan mereka bagai pinang dicincang-cincang. hehe.. Banyak yang dilihat pakwe dia la yang sedaya upaya nak menyenangkan dan mengembirakan makwe dia. Semua la pakwe dia yang buat. Belanja makan. Bawakkan makanan.. Amikkan sudu.. Memberi laluan kepada makwe dia n bagai-bagai lagi. dan banyak gak la pakwe yang nampak macm seorang Romeo yang tengah memujuk Juliet nye.. Keh..keh..




`Berjalan... Berfikir.... Melangkah ... Mentafsir`


Ok kembali pada tajuk asal.. Aku tahu takdir tu milik Allah.. semua yang terjadi , bakal terjadi dan sedang terjadi telah ditetapkan olehNya.. Namun adaah itu boleh dijadikan alasan untuk kita tidak berusaha mencapai sesuatu yang kita impikan..


Kadang-kadang aku selalu mengambil berat tentang sesuatu perkara yang remeh.. Dan ada ketika juga aku akan mengambil ringan apa yang serius.. Hehe..


`Kita akan merasa bahagia apabila orang berasa senang dengan kita, dia mencintai diri kita seperti dia mencintai dirinya sendiri`








0 Komen:

Related Posts with Thumbnails