Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

11 February 2009

++Penjujukan Kerja++

Aiyo... TAkde Mood RasaNye..
KENAPA??
Bila suatu kerja itu tertangguh maka kerja yang lain turut tertangguh.
Adakah perlu untuk aku melaksanakan PENJUJUKAN KERJA disini..
=======================
Apa itu penjujukan kerja ?
=======================
Penjujukan kerja merupakan elemen yang penting dalam menguruskan sesebuah perjalanan projek atau pengeluaran sesuatu produk, Dalam menghasilkan produk yang berkualiti , masa yang cukup diperlukan supaya ia tidak menjadi tergesa-gesa sehingga menurunkan kualiti produk tersebut. Dalam tempoh pengeluaran ini, kebiasaannya akan wujud keadaan dimana terdapat lebih daripada satu kerja perlu disiapkan dalam tempoh yang diberikan.Kelewatan menjalankan sesuatu kerja atau tugas akan menyebabkan keseluruhan proses menghasilkan produk itu tertangguh.
Ref : Abdul Talib Bon (2004) , "Pengurusan Kejuruteraan " , Batu Pahat : Penerbit KUiTTHO
======================
Teori mmg macam tu.. Cuba buat... Hendak taknak je nak buat tu.. Semuanye bergantung pada diri sendiri.
======================
"Kita boleh membawa kuda ke sungai untuk ia minum. Namun, untuk dia minum terserah pada dirinya"
======================
Aku rasa aku sibuk... Tapi bila pikir balek... Orang lain ada lagi yang lagi sebuk... Kalau aku.. sibuk hanya untuk diri sendiri... Tapi orang lain sibuk dalam pelbagai hal... Adilkah bagi diriku untuk mengatakan aku ni sibuk... Tak adil... Tak adil...
Malasnye aku nak buat PSM... Test pulak bakal beratur.. Tapi apa pun ak tak paham agie... Huwaaa.....
Inikah AKU..???
======================

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails