Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

01 May 2009

++1 Mei buat diriku++

Salam... Nasib berkesempatan utk menghantar posting pada 1 Mei.. Selamat hari bekerja kepada yang bekerja.. Dan Selamat bercuti kepada yang menumpang cuti org bekerja..
--------------------------
1 Mei mula menggamit kenangan bg aku.. Kenapa... 1 Mei inilah genaplah setahun Opah tersayang kembali ke Rahmatullah... Waktu dia meninggal aku masih disini... Masih begini.. Begelumang dengan buku.. Waktu tu aku amik MAth3.. Ulangan Ke-2 KErna aku Gagal MAth3 pertama kali...
-----------------------------
KAdang2 aku terpikir KALAULAH.. aku tak gagal math3 tu... MUNGKIN. Aku dpt menghadiri pengkebumian Opah aku...
---------------------------
Kerana inilah aku paling benci perkataan.. KALAULAH... MUNGKIN... Satu kombinasi perkataan yang boleh menyakitkan hati.. Kadang2 menjengkelkan sesetengah org.. Bila ada yg selalu mengulang2 perkataan itu...
---------------------------
Disinilah yang dikatakan takdir... Menangislah air mata sirap pun.. Segalanya tidak mungkin dapat kembali lagi.. Segalanya telah tertulis...
------------------------
Harini TF takde letrik.. Panas xpayah nak cakap lah.. Aku duduk di tepi tingkap.. Dan tiba2 teringat petua arwah opah aku.. Cara-cara memanggil angin.. Biasa la .. Orang sawah... Kehidupan dan alam saling bergantungan.. Arwah pernah ajar aku.. Cara panggil angin.. Kita duduk diam2.. PAstu bunyikan... Dii...Dii.Diii.dIII cara sebutan adalah.. Xkan nak ajar sini.... Hahahahaha Memang tiba2 terasa sejuk angin bertiup kedalam bilik...
---------------------
Ketika aku menaip blog ini.. famili aku sedang mengadakan.. Kenduri arwah kat kampung... Aku tetap begini xdpt pegi.. BEnci sgt2... Ditambah pulak dgn lawatan kelas yg asyik dipostpone je.. Menambahkan kebengangan aku... Mau tak bengang....... Plan kita dah elok dah bek2.... Sekali kena buat laen..
---------------------

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails