Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

06 May 2009

++Perumpamaan ?? ErK...++



Gambar2 bilik dlm proses mengemas... Aku ada lgi satu paper tu yg slow cam kure2 mengemas ni....

2 hari lepas aku mula mengemas2 brang didalam bilik aku...
Kerana semester hadapan aku akan berpindah ke rumah sewa.
Gembira dan berdebar utk tinggal di umah sewa.
Selama ini aku hanya pernah duduk diasrama sahaja..
Tapi bukan ini yg aku nak cerita..
Ceritanya begini..
------------------------------------
Aku amik la frame gambar ak nak lap2...
Sekali terkezut tahap dewa ..
Semut dah buat sarang dah...
Jam poli yg aku dapat wakti jd urusetia tu pun
jadi tempat mereka menghuni...
Adeh... Gelimatt tangan aku semut tu merayap...
Dgn langkah yang paling bergaya ...
Aku bawa segalanya ke luar bilik..
Dan Sprayyyyyyyyyyyyyyyyyy....
Aku ada Ridsect je,,,
Ridsect pun ridsect la...
----------------------------------------
Maka bergelimpangan lah semut2 itu mati..
Ada yg hidup menyelamatkan larva2 mereka..
Semut2 yg besar protect yang kecik...
-----------------------------------------
Aku pun dgn gembiranya masuk bilik...
Esok pagi aku lihat kembali tempat semut tu...
Aku perhatikan satu kejadian yg seringkali kita lihat dimedan perang...
----------------------------------------
byk semut2 yg besar merayap2 dicelah bangkai semut yg dah mati tu...
Semut besar tu check satu2 semut yg mati... Sekali ak tgk ada satu semut tu nyawa2 ikan (padahal semut tu) semut besar tu angkat dan bwk entah kemana aku pun tak tahu...
--------------------------------------
yang bermain dipikiran aku adalah..
Mcm ni ehh keadaan peperangan..
Orang awam lah yang menjadi mangsa...
Yg bekerja membentuk sistem sosial yg mantap...
Yg gigih membangunkan negaranya...
Sedangkan org2 besar yang dijulang tetap melihat...
ini jugalah yg aku terbayangkan saudara saudara ku
Di Palestin sana yang dihujani dengan bom yang berfosforus..
boleh mengakibatkan efek masa akan datang...
-----------------------------------
Tiba2 aku menyamakan...
Semut-semut itu adalah rakyat Palestin....
Ridsect itu pulak adalah bom fosporus..
Aku plak.... ... ERk.... Xmo..Xmo...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails