Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

05 August 2009

++Novel : Hafalan Solat Delisa++

Selama 2 hari ini. Aku terus dan terus melayan novel yang bertajuk Hafalan Solat Delisa.. Aku terjumpa novel ni di rak kat umah aku.. Rupernye kakak yati yang pinjam kat Library.. Mula2 aku selak2 jer.. Cam tak berminat sgt.. Tapi rupernyer tekaan aku meleset..

Novel ini bisa meruntunkan hati sesiapa yang membacanya. Pada awal bacaan penulis telah memainkan emosi kegembiraan dan kebahagiaan di dalam jalan ceritanya. Di hiasi dengan sifat2 murni ditokok jua dengan kedamaian hidup berlandaskan ISLAM.

Penulis menjadikan Delisa sebagai watak utama cerita ini. Delisa di jadikan satu ikon yang penuh dengan kegembiraan , ketabahan dan sentiasa bersyukur dengan apa yang terjadi..

Penulis turut menjadikan peristiwa 26 Dis 2004 sebagai plot jalan cerita.. Susunan jalan cerita dan ayat yang digunakan seringkali membuat mata pembaca berkaca...

Untuk selanjutnya .. Utk student UTHM.. Dapatkan novel ini di Library UTHM.. Bley pinjam kat Asuwad.. Hahahahahahah....




2 Komen:

Anonymous said...

bagus tol kakak yati tu ea..mmg penuh kemausaan sfatnye...untung sape dapat berbinikan die...

Hafizah said...

Hurm... mmg bagus kakak yati tu... kemanusiaan dia mmg tinggi... hingga kan kehidupan iwan pun dia nak kaji..

Related Posts with Thumbnails