Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

08 December 2009

++ Matlamat Aku Ataupun Kamu++

"Apabila manusia tidak mengerti dan menyedari akan hakikatnya, kedudukannya dalam alam, tujuan adanya di bumi, pastilah kehidupannya akan berakhir pada hujung yang menyedihkan sehingga manusia berada dalam lingkungan azab derita"

Yang dimaksudkan oleh ayat diatas adalah, setiap insan didunia ini perlulah mempunyai matlamat. Matlamat mestilah jelas. Dengan adanya matlamat anda bakal mencipta kehidupan yang cemerlang..

Mengapa Kita perlu menetapkan matlamat...???

KErana :

Ia akan menjadi hala tuju yang digunakan bagi mencapai matlamat tersebut. Matlamat akan membolehkan kita menggunakan masa, tenaga dan idea pada jalan yang betul.

Ia juga boleh dijadikan sebagai pendorong bagi mencapat matlamat yang ditetapkan, Pembentukan matlamat ini juga akan menjadikan kehidupan kita lebih menggembirakan dan melahirkan suatu sikap yang positif dan berwawasan.

So Apa MAtlamat Aku...

Mahu menamatkan pengajian " IJAZAH SARJANA MUDA KEJURUTERAAN ELEKTRIK DENGAN KEPUJIAN " dengan jayanya.

Mahu melanjutkan pengajian keperingkat yang seterusnya..

Maka dengan adanya matlamat.. Ia menjadi satu titik arah tujuan untuk memandu kita mencapai matlamat yang ditetapkan dengan menggunakan jalan highway mahupun biasa...

Wallahuallam... Segalanya ditentukan ILLAHI..

2 Komen:

emiebestz said...

Bagus entri ni. Petik kata2 pakar motivasi = "Kamu adalah apa yang kamu fikirkan". hah! pikiaq! pikiaq!

Unknown said...

Terima kasih...

Hurm.. MAsih berpikir... terus berpikir dan masih tak habis pikir.. ades.. mcam mana ehh...

Related Posts with Thumbnails