Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

06 January 2010

++ Pandang-pandang JEling-jeling ++

Terima kasih... Thank You....
Wahhh cantik la...
Hurm... rasanya macam ni lagi cantik....
Ok cantik2...

Tiada rugi jika kita pandai berterima kasih...
Tiada rugi jika kita menghargai orang lain...
Tiada rugi jika kita memandang baik orang lain...

Untung sekali bermanis mulut....
Untung sekali ringan mulut berkata-kata..
Untung sekali ringan tulang membantu..

Ya benar sekali.. segalanya terbaik... Hati rasa lapang bila menghargai orang lain... Belajarlah untuk menerima orang lain... Bukan semua yang terbaik untuk diri sendiri... tiada yang sempurna di dalam dunia ini...

Pernah kita meminta untuk lahir berkulit gelap... Pernah jugakah kita meminta untuk lari berkulit cerah... Adakah manusia yang meminta dihodohkan rupanya... Tiada...

Aku tak kata aku tidak pernah mengata orang... Tulisan ini terhasil apabila aku menyedari yang aku dah mempunyai tabiat yang perlu di buang... Iaitu Mengkritik orang... Setaip yang lalu akan aku kritik dengan ayat sendiri... Dan terus bermonolog...
Contoh... Ehem.. Hensemlah mamat ni.. Ades.. Pandang lain.. pandang lain....
Urk nape ke hitam beno budak ni....
Eii geramnyer comelnye bayi ni...
Hurm ni biasa2 je budak ni...
Eleh muka nampak pandai tapi wek... benci arr aku gedik...


Seringkali aku ingatkan diriku...
MEREKA TIDAK MEMINTA MEREKA BEGITU...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails