Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

30 January 2010

~ Rajen Kah Aku... Waa... ~

Semalam aku mengemas bilik.. dengan bersusah payahnya aku melipat-lipat baju yang tergendala selama seminggu.. dan membasuh baju yang telah berkepuk didalam bakul. Buku-buku atas meja aku susun rapi . walau rak aku masih macam tu.. tak ikut saiz buku. haha. tp aku peduli apa.. Dah siap tu aku duduk mengadap laptop balek.

Tiba-tiba Dayat YM aku.
Salam .. Bt pe .. Bz ke.. ( ayat biasa dia la tu dah hafal dah.. hahaha tp arini xde plak dia.... adess) Aku cakap le br pas kemas bilik. Dia balas balek ada orang nak datang ke ... Tiba-tiba aku terpikir.. Rajin jugak ehh aku kat sini kemas umah. Siap sapu sampah lagi. Ni pun nasib ampaian aku dalam bilik. Ikut le nak angkat bila. Tp mcm kemas la jugak..


Bila aku ingat-ingat balek. Kat umah ada ke aku buat mcm ni. Ades. rasanya aku buat semua ni bila Kak Ilah takde kat umah jer. Kalo tak mmg semua le dia yg buat. Dr kemas umah, sidai kain sampai le ke apa2 le.. Basuh kain abah yang basuh malam tu. Aku rasanya dok dapur masak je la kot. Hurm kat sini aku boleh rajin pulak eh...

TAdi adalah sewaktu dan sebelum sekarang.. mcm mana akan dtg eh.... ades. aku cuba bayangkan kalo aku da umah sndri... cantik kah dia.. kemas kah dia... atau uper tongkang pecah.... ades.... nak pasang orang gaji ke.. eii xmo la.. baek ak beli baju...

ArgHhh... MCm mana NAk rajin. NeYY


~ Kita adalah apa yang kita lihat ~ jeruktimun

2 Komen:

Fira Ya Hilwa said...

wahahaha sme la kte
aku pn kdg2 pk cmni. hmmm

Hafizah said...

hehehe... tulis yg realiti.. hehe.. blog ni xde selindung2x.. kadang2x rasa rajen kadang2x rasa ades...

Related Posts with Thumbnails