Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

25 January 2010

~ Tanda-tanda kematian ~

TanDa-tanDa KeMaTIaN

Semua makhluk Allah di dunia akan merasai kematian. Tahukah anda akan TanDa-Tanda KemaTiaN itu???

TanDa-TanDa Saat-Saat Kematian

100 Hari
Seluruh badan rasa bergegar.

60 Hari
Pusat rasa bergerak-gerak.

40 Hari
Daun dengan nama orang yang akan mati di Arash akan jatuh dan malaikat maut pun datang kepada orang dengan nama tersebut lalu mendampinginya sehingga saat kematiannya. Kadang-kadang orang yang akan mati itu akan merasa atau nampak kehadiran malaikat maut tersebut dan akan sering kelihatan seperti sedang rungsing.

7 Hari
Mengidam makanan.

5 Hari
Anak lidah bergerak-gerak.

3 Hari
Bahagian tengah dahi bergerak-gerak.

2 Hari
Seluruh dahi rasa bergerak-gerak.

1 Hari
Terasa bahagian ubun bergerak-gerak di antara waktu Subuh dan Asar.

Saat Akhir
Terasa sejuk dari bahagian pusat hingga ke tulang solbi(di bahagian belakang badan). Seeloknya bila sudah merasa tanda yang akhir sekali, mengucap dalam keadaan qidam dan jangan lagi bercakap-cakap.

Setiap yang Hidup, pasti akan Mati...

wallahualam.

nOte : Kenapa aku memilih tajuk ini hari ini.. Sedih pun ada bila teman baik berbicara tentang mati. Mudah2an dirinya dirahmati Allah SWT.. Dan moga apa yang dirasai olehnya adalah untuk mengingatkan dia kepada Allah SWT. amin..

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails