Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

21 March 2010

~ Life ~

Assalamualaikum WBT...

Semalam waktu aku tengah mensetelkan borang master Fahmi.. Tiba-tiba aku terfikir.. Kalau aku sambung master alamatnya lambat lagi la aku kawen.. Terus semangat nak keje datang.. Tak pasal-pasal aku telah mengisi borang kat JobMalaysia.. Okeh gak aku isi semua borang termasuklah borang agensi kerajaan, suruhanjaya perkhidmatan awam (spa), suruhanjaya perkhidmatan pelajaran dan agensi swasta. Just yang tak isi. Angkatan Tentera Malaysia ( ATM) je sbb aku tau mmg gagal la bab berat badan ni. Hehehe

Sambil-sambil aku mengisi borang.. Aku berdoalah juga.. Hehehe.. Moga-moga dapat keje.. Moga-moga ketemu jodoh ditempat keje...

Well.. objektif di IPT tak tercapai.. ingatkan dah masuk IPT ni dapat la ketemu jodoh.. Tapi dah sampai bulan-bulan terakhir aku kat UTHM ni.. Bukankan jodoh... batang idung jodoh pun tak nampak.. I`m still single until now... sgt sedih...


Tapi bila berfikir balik.. Kalau ditempat kerja pun samalah jugak dengan di IPT.. kebanyakan jejaka-jejakanya sudah mempunyai bunga dalam taman. Aish.. Henset pasti tak lekang... Telefon pasti berbunyi-bunyi jer.. Hari minggu nampak keluar bawakkan handbeg awek.. aish.. so di mana peluangnya.. TIADA...

Namun tiada kepada jejaka-jejaka itu.. Masih ada peluang kepada sesiapa.. aish.. sangat pening berbicara tentang kehidupan.. terlalu kompleks untuk di huraikan dan ditafsirkan..

Kadang-kadang tersesak nafas mengenangkannya.. Terasa berada disuatu ruang yang sempit... Help me.. Help me...

Hati masih bertanya sampai bila... Sampai bila....

Tapi jawapannya pasti.. Segalanya akan berakhir apabila kita meninggal dunia nanti.. Maka... Berusahalah untuk dunia dan akhirat.. Kerana dunia ini hanya persinggahan ada lagi kehidupan yang abadi dan diharapkan kehidupan itu indah... Wallahualam....


Sos pun nama LIFE ... Manusia lagi la memerlukan life... antara life yg bahagia or tidak.. namun yang hakiki pastikan segala yang dilakukan di dunia ini untuk membahagiakan diri di akhirat kelak....

*Fahmi kalo ko dapat master ni ko lupa kat aku.. jagalah... dah la menambahkan kerja aku .. dah mcm aku pulak yang sambung master kena setelkan borang kat pejabat.... huh.... *

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails