Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

26 April 2010

~Padel Yang TErgUleks~

Salam... Salam sejahtera.. Moga-moga diberkati dan diredhai..

Untuk pengetahuan .. Motor yang aku pos hari jumaat tu dah selamat dah sampai ke Kuala Kangsar...

Dan hendak dijadikan cerita. Dan mungkin juga adalah suratan kepada adikku...

Petang tadi waktu aku berlari-lari berulang alik ke jamban*tandas* . Rupanya dekat 6kali rumah aku call aku.. 1 miskol dari Kak Ilah... Tapi aku tak PASan gak.. Aku bule ngadap laptop dulu.. Sekali baca PM Kak Ilah.. Nape tak angkat tepon. Aku jawap le xPASan..

PAStu terus Kak Ilah tepon.Dia ckp padil excident. Cuak gak.. PAStu aku tanya le.. Teruk ke dia.. Kak Ilah cakap xde la teruk tapi dagu kena 3 jahitan. Heran betul aku.. Mcm mana bley tergolek plak dengan moto aku tu..

PAStu aku call la rumah. Suara mak aku mula-mula slow la dulu. Sekali dapat gelak.. Hahaha.. Aku pun tak larat. Kalo nak tahu adik aku mana pernah jatuh sampai mcm tu. Luka pun entah le xtau le bilanya lukanya. Sekali sampai kena jahit. Aku tak dengar lagi citer kalo abah aku tahu tu. Sebab waktu mak aku call.. Abah aku tak balik keje lagi. 

Ada plak yang moto aku kena jual nanti. Ades.. Sebab sebelum ni mak aku ada cakap bukan senang nak bagi beli kenderaan ni.. Sebab kalo jadi apa-apa pasal kenderaan tu nanti abah aku menyesal belikan kenderaan tu utk kitorg. Aiseh..

Naseb ko la padil.. nak buat mcm mana.. Dah takdir ko tergolek kat jalan raya.. Sian-sian.. Nanti kena simpan janggut le ko padil.. Takpe la kan. Ko pun ckp janggu tu wajib. Hahahaha.. Bule la dapat markah lebih sket utk viva ko tu. Sbb muka de jahitan.. Hehehe..

Sian..sian..sian.. nasib tak teruk lagi.. Kalo tak pasti terasa juga salahnya.. Hehehe


*Gamba adik beradik aku.. Depan tu padil.. So korang bule la bayangkan dagu dia kena jahit*

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails