Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

24 June 2010

~Hari yang saya suka~

Mari membaca cerita..

Seorang pengembara mengembara kesuatu tempat. Tiba-tiba bertemu dengan seorang pengembala kambing. Dilihat pengembala kambing membawa kambingnya ke padang ragut. Lalu pengembara bertanya " Wahai pengembala, agak kamu bagaimanakah cuaca pada hari ini?" Lalu gembala menjawab. Hari yang saya suka".. 

Pengembara bertanya kembali" Bagaimana yang dimaksudkan dengan hari yang kamu suka?" lalu gembala menjawab " saya pernah suka pada hari yang cerah. Namun hari yang mendatang bukanlah sentiasa cerah. Kadangkala mendung. Kadang kala panas dan kadangkala hujan. Jadi saya terus memutuskan untuk menyukai hari yang saya suka.."

Kesimpulan cerita diatas. Kegembiraan dan kejayaan hari esok adalah apa yang kita buat pada hari ini. Dan penerimaannya juga berdasarkan pada cara kita menerima apa yang berlaku.


~Sinar hari ini tidak akan menyinari esok kita~
Kredit tuk Padil- Gambo dia amek.. ak edit jer.. hehe

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails