Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

28 October 2010

~Gomel-gomel seorang penganggur chumels~

Mari mengomel-gomel sorang-sorang...

Bla...Bla...Bla.. Bla.....

Isk.. baik aku mengomel mende yang perpekdah.. haha...

Berfikir sejenak.. kita selalu lihat. orang yang tidak bekerja selalu jeles dengan orang yang sudah bekerja mahupun orang yang sedang sambung belajar.. Macam-macam ayat yang terkeluar.. "Hang bertuah la.. dah ada kija... Nak beli apa pun bule.. mcm aku ni .. hang habaq mcm mana aku nak beli barang.. mana da duit....?" ada juga yang berkata.. " Eleh ko dah keje.. simpan je duit dah bule nak kawen.. aku ni xde duit.. keje pun idak lagi.. " Juga ada yang berkata " adakah aku sudah ditakdirkan begini.. tidak bekerja.. dan tidak belajar... adakah aku ni seorang yang tiada berguna.. waaa.waaaaa"

Orang yang bekerja pula akan berasa jeles dengan orang yang tidak bekerja dan menyambung belajar.. "Isk.. aku ni macam takde life je... pergi tak nampak tanah.. balek lagi la .. haram batu pun aku tak nampak...." boleh juga mereka merungut... " Argh... tensen...tensen... presure ma... bos macam tahi kucing.. ingat aku mesin ke.. aku pun manusia biasa juga.." antara mereka juga sering berkata-kata " Isk.. kerja ini susah.. belajar lagi senang...  ni semua nak kena solve sendri problem.. tgk si *tettttt* tu sambung belajar buleh je nak Yoya..Yoya lagi"..

Manakala orang yang menyambung belajar tak kira lah diperingkat degree mahupun master pasti akan berkata.. " Banyak nye esesmen.... lecturer pulak asyik bagi.. bagi dan bagi... macam mana nak setelkan semua ni.. mana sempat ni... " kebanyakan mereka juga berkata.." argh.. pecah pale.. pecah pale.. esok nak sumit esemen... tapi sentuh pun tak lagi (tp tangan masih lagi dok klik-klik fesbuk)" juga sering kedengaran " nape la aku sambung belaja ni.. kalo keje kan bagus.. dah bule pegang duit... bule kawen dah... isk"

Kesimpulannya.. situasi disini.. kehidupan gomel mengomel adalah didalam satu putaran.. hang jeles yang ni... aku jeles yang ni.. bak kata orang.. pi mai pi mai tang tu gak.. hahahahar...

Dan yang paling tersimpulnya adalah.... sekurang-kurangnya.....

ORANG YANG DAH KERJA MEREKA SUDAH ADA KERJAYA DAN SUDAH PUNYAI UWANG

ORANG YANG DAH SAMBUNG BELAJAR MEREKA SUDAH BERADA DI TAHAP YANG ATAS

tapi....

YANG PASTI ORANG YANG TAK KERJA MEREKA TIDAK PUNYAI APA-APA.....

p/s: bersyukurlah dimana anda sudah berada sekarang.. busy ke.. penat ke.. tak boleh ke.. bila dah ada peluang tu.. usaha la .. ni tak.. gomel-gomel lagi.. penampo kang... nak....??


*Tak kisah la sekang ni nak locate kan aku.. har2x... afrika selatan pun aku mahu sekang ni...*

Mood: happy skek sebab kenyang.. bila aku lapo rasa nak telan korang semua...
Jiwa : Celaru... Pedih... ada rindu dalam jiwa.. i miss him.. isk... isk..
Cuaca : Sejuk.. tadi hojan lebat wooo... aku pun takut nak tgk hojan tu...
Kewangan: Baru lepas balek dr perjalanan bajet... baki duit pun baru je dipulangkan kepada Padel.. isk..

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails