Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

15 May 2011

~Bagaimana menjadi seorang presenter mengikut cara Fizah Rahim - Part II~

Assalamualaikum....

Orait babeh... kita sambung kembali agenda kita yang tertangguh semalam yer...

Okey dimana kita yer.... Ohh Yeahh... Pada teknik ke tiga...

~ Teknik Ketiga ~

Mari berbicara dengan cermin....

Ini adalah perkara yang biasa anda dengarkan.. tapi percayalah bahawa ianya masih praktikal lagi... Aku kerap kali berbicara didepan cermin untuk melihat ekpresi muka... bagaimana muka ketika marah.. ketika cool.... ketika rasa chumels.. ahaks...

Bila kita berbicara dengan cermin.. cuba bayangkan di depan anda adalah audience anda... cuba yakinkan audience anda dengan apa yang disampaikan..



~Saya rasa anda comel la.... Ehh.. mana pula.. awak lagi comel.. keke~

~ Teknik Keempat ~

Teknik ke empat aku kurang pasti boleh di aplikasikan oleh semua orang tau tidak.. Tapi bagi aku ini adalah satu teknik yang berkesan.. Selalunya teknik ini aku akan aplikasikan selepas mengalami saat present yang tidak memuaskan.. Aku akan kembali mempresent kepada ...

-
-
-
-
-

~Kepala Paip~


KEPALA PAIP...???????

Ya.. Benar.. Kepala paip... semua yang terbuku didalam hati aku aku akan sampaikan kepada kepala paip... Hehe.. I`m sorry kepala paip.. hanya dikau je kepala yang tidak boleh berbicara.. jadi aku berbicaralah dengan kamu.. hehehe.. I Like....

Dan bila menghadapi saat present yang lain.. Aku akan cuba memperbaiki teknik dan gaya present aku.. 


~Heyy Youuu!!! Kepala Paip.... I talk to you maaa.... Heyyy... Did u hear me babeh..... please... hear mee... hear.. me... waaa~

Okeh.. sekian untuk teknik menjadi seorang presenter mengikut gaya Fizah Rahim... 

Ingat yer... waktu present yang paling penting adalah.. Kita nak orang yang mendengar dapat apa yang kita hendak sampaikan.. Please... jangan jadi seorang yang syok sendiri... kamonnn arrr.. tak cool gitu... Chill babeh... Kah..Kah..kah... ayat orang muda tu....

Okeh untuk entri yang sebelumnya anda boleh klik pada...

~Bagaimana menjadi seorang presenter mengikut cara Fizah Rahim~

~Arios mambo~

3 Komen:

Ijlal Binti Saja @ Mearaj said...

yeah.. kena chil.. chil2..;)

Ijlal Binti Saja @ Mearaj said...

yeah!.. kena chill.. cun2...

Unknown said...

Yeah... mari chill.. keke..

Related Posts with Thumbnails