Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

29 December 2010

~Bagai-bagai~

~Omg... I miss my home.. Miss my mak dan abah.. waaa.. also miss my TV... gudbye spongeb bob... Gudbye Chowder... gudbye Nintama... Gudbye Timmy... Gudbye Jimmy... Gudnye Flapjack... Also miss my dapOr... Gudbye sudip... Gudbye kuali... Gudbye pengukus... Gudbye Toaster... waaa..waaaaa~

 

Huhu.. tu adalah status FB aku.. Doyay.. Seyes aku cakap.. aku rasa nak balek rumah.. hohoho.. Macam mana ney yer.. hehehe.. geDiks betol la...

 

Orang selalu cakap aku ni suka tengok kartun.. Opkos aku lebih suka tengok katun dari citer drama filem yang memang tah apa-apa tuh... Kalo kartun ni sah-sah bohong punya citer.. Lagipun aku tak berapa suka la tengok drama-drama ni. Sebab ia hanyalah membawa penonton lebih berkhayal. Tidak berpijak di bumi yang nyata. * urk.. katun lagi khayal.. tapi aku suka... Haha*

 

Secara tak langsung bila kanak-kanak yang dari kecil asyik menonton drama ini. Cara perjalanan kehidupan dia berbeza. Aku rasa la sebab aku compare family aku ngan orang lain. Banyak yang aku lihat.. Mulai dari bangku sekolah lagi dah suka nak bercintan cintun ni... * Adakah ayat dengki lagi.. sebab tak berchenta lagi.. No.. No..No..*. Tapi itulah kenyataannya...

 

Menyebabkan kadang-kadang rasa semak dimata bila melihat status yang tah apa-apa di publishkan oleh murid-murid ni * aku guna murid-murid sebab budak sekolah.. geDiks la lu....*

 

Kadang kala memualkan juga sebab status bab chenta-chenta ini sangat-sangatlah berbunga-bunga. Sekali bila publish berkenaan sekolah je semua status yang kurang memberangsangkan. Adakah ini fenomena murid-murid sekarang. Lebih suka memilih kehidupan yang dilambung-lambung daripada menghadapi kehidupan yang payah dan susah. 

 

Susah hendak aku nyatakan. Adakalanya aku sendiri tak rasa mahu menghadapi kesukaran dan aku juga kadang kala lebih suka memilih untuk senang dari susah. Namun sampai bila, senang itu tidak akan datang bergolek dan susah juga tidak akan pergi berlari. 

 


okeh.. Stop here!!!

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails