Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

28 December 2010

~Jalan-jalan story De` Parit Raja~

Huhuhu... Baru je balik dari berjalan-jalan di Parit Raja bersama-sama dengan housemate baru pada semester ini..

Perkenalkan housemate baru iaitu Lynn , Lia dan Lily... You see !!!  You see !!! that 3 person... all of them, their first letter start from L... hehe.. You see..!! You see !! Triple L... hehe... 

Dan roomate aku adalah orang lama... Iefah.. hahaha....

Okeh.. berbalik pada tujuan asal. Hehe...

Ketika melihat-lihat berwindow shopping, aku terperasan rata-rata tanda harga ditapak jualan menggunakan promosi yang berlainan gaya nye... Hehe.. yang aku terbaca.. ayat yang ditulis adalah "harga sayang-sayang" "harga saudara-saudara" dan "harga kasih sayang" .. Omg Omg.. adakah jualan itu bermotifkan kasih dan sayang.. Kalau betul cuba bagi free.. hehe...

Dan ada Bandi Amuk buat mini konsert kat tapak jualan... Sampai sekarang dicuping telinga aku terdengar-dengar ayat glamer Amuk... Yeahhhh...YEahhhhhh... *teran suara sampai rasa nak tercirit.. ceh mende ni jugak yang aku ingat... hahaha*

Dan yang paling utama, didalam fikiran aku berfikir. Berniaga ditapak jualan begini memang bergantung kepada rezeki dan nasib. Kenapa aku berkata begitu....? Ini adalah kerana, banyak kedai yang menjual barang jualan yang sama. Pada harga yang lebih kurang. Sejauh mana peniaga mampu menurunkan harga barang. Pastinya tidak jauh nilainya dari modal. Tiada peniaga yang meniaga untuk mengembalikan modal sahaja. Paling kurang 10% untung dari jualan. Wahhh komplite sungguh daya pemikiran aku yer hari ini.. hehehe...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails