Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

25 December 2010

~Puding Caramel dan Katak kayu~

Hola....Hola....

Ini semalam punya cerita....

Urk.. nape tak citer semalam je .. nape arini baru nak citer.. nape nak citer gak...

Ewah... biarlah... aku rasa aku suka nak citer-citer ni...
Hahaha.. Emo..Emo.. sendiri tanya.. sendiri jawap pun nak emo ke.. Doyay.. Hehe

Semalam aku telah dipaksa oleh adik-adik aku untuk membuatkan puding caramel untuk derang.. Doyay... Dan hasilnya adalah...


~Huhu.. tapi derang suka yang lembik-lembik.. so aku masakkan separuh masak je.. pastu simpan dalam peti...~

Tapi bule mati aku bosan sementara tunggu nak kukus tu.. So aku telah mengambil Katak Kayu aku..  Hehe.. best men katak kayu ni... 

Katak Kayu...??

What the Hafizah ...!! Hahaha...

-
-

TaDa..!!

-
-


Inilah dia katak kayu aku.. Saiz dia kecil bule letak atas tapak tangan je.. pastu dia ada kayu dia.. Bila kita gesek-gesek kat belakang dia.. akan kedengaran bunyi katak.. Krek...Krek..Krek... haha...

ini dia set dia.. bila dia gigit kayu pengesek dia.. aku bila aku malas je.. aku ketuk-ketuk je pale katak ni.. hahaha.. tak pe la. janji layanz... Hahaha

1 Komen:

Redha said...

saya pernah main katak kayu ni kat kedai jual barang kayu.. memang bunyi katak. agaknya sebab diorang pndai buat lubang dalam badan katak tu. Apa yg special, katak kayu ni direka guna satu kayu jer utk buat katak tu kan kan kan...pastu satu kayu utk buat pengetuk dia.

Related Posts with Thumbnails