Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

19 January 2011

~Aku yang rahjen~

~Picture kredit to Yahoo Image~

Salam berbicara indah...

Percaya atau tidak dan aku sendiri pun tak berapa percaya.. Kitar hidup aku seumpama dah berubah. Omg Omg.. Aku kini rajin belajar.. Urk... Really...? Hahahahaha.. Percayalah sayang.....

Hahaha.. mana tak aku cakap aku semakin rahjen... Nak tidor aku ngadap buku... Bangun tido pun ngadap buku... Asyik membaca je aku ni.. Yelah kenalah lain caranya dari cara belajar sarjana muda.. Hey..Hey....

Yelah... Aku bukannye dah berfamili.. hari minggu nak balek.. ditakdirkan pula kewangan aku kurang dan merudum.. Pulak tu paling sedih.. pakwe pun takde... ades.. apalah naseb haku ni.. Tak chantek ke haku...? Kurang molek ke haku...?? Ades... Oh ya.. aku tahu.. bukan rezeki aku lagi kini...

Tapi bengang rasanya bila usaha yang kita lakukan sering di salah erti. Aku bukannya nak menunjuk-nunjuk pandai.. Tetapi aku mahu menyiapkan kerja awal..Tak mahu sudah buat kerja di akhir masa... Tapi apa jadinya bila aku mahu orang lain menjadi seperti aku...
Aku jadikan kau kuli ke...??? Aku tak cakap.. Tapi kau yang cakap.... Kalau betul kau kuli kenapa semua bahan aku yang cari... sekang ni aku ke kuli atau ko yang kuli... Cakap siang pandang-pandang... cakap malam raba-raba.. ups... silap sudey.... hahahahaha

Tolonglah... jangan masukkan masalah peribadi didalam hal-hal berkumpulan.. Takde masa dan ruang untuk melayan masalah peribadi anda....

Ada paham.... Aku mahukan semangat yang baru.. tapi kenapa sering mendapat tentangan.. Eiiiii..

Sabarlah hati.....

Nota nak kena kaki:

Kak Ilah cakap mak nak beli kete lagi satu... Belilah mak.. asalkan tak membebankan dikemudian hari.. pesanan dari anak mu yang baik namun kadang kala sangat kejam...

1 Komen:

Anonymous said...

selamat merajinkan diri.

Related Posts with Thumbnails