Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

18 May 2011

~Hati ini pada hari ini~

Assalamualaikum....

Tiba-tiba hati aku ini rasa sedih dan sayu.. Kenapa yer... Oh ya... Aku rindu Jejaka Masa Hadapan aku... Memang baru je jumpa dia.. Tapi hati ini tetap menyatakan rindunya aku kepada dia..

Aku sangat berharap aku tidak meminta berlebih-lebihan.. Aku sangat risau.. suatu hari nanti aku akan terlupa yang hakikat bahagia aku adalah hadir dari kesederhanaan.. Kenapa aku mesti meminta perhatian yang berlebih-lebihan dari dia.. Tak perlu rasanya.. Tapi kadang kala tanpa sedar aku mengharapkan dia lebih memberi perhatian kepada aku..

Jangan jadi tamak Fizah.. Sekarang ini hidup dia bukan milik aku lagi ....Moga akan dapat yang baik dapat dibalasnya.. 

Sepatutnya aku bergembira.. Insan yang dulu pernah dipuja namun diletakkan jauh disudut hati telah pun hampir menjadi milik aku.. Semakin hari... semakin dekat rasanya aku dengan dia..

Jangan buat perbuatan yang membosankan dia ... Tapi Aku tak tahu.. Apa perkara yang membosankan dia... Rasanya aku masih tak kenal diri dia siapa...

Tapi tidak mengapa... Bersyukurlah bila diri ini telah dipilihnya... Berusahalah sedaya yang mampu.. Terimalah apa seadanya.. Tabahlah hadapi segalanya.. Sabarlah bila ada dugaannya nanti...

Moga diri ini dapat bersiap sedia dalam menerima apa juga kemungkinan... Bergembiralah wahai hati... Andai sabar itu yang menghiasi diri... Kelak pasti bahagia itu adalah ganjarannya... Mudah-mudahan diberkati dan dirahmati Illahi... Moga dijauhkan perkara yang buruk didalam hubungan ini... Amin...

Jelas aku menipu diri aku jika aku menafikannya.. Walau kadang kala aku melihat orang lain dengan mudah menyatakan cinta kepada umum.. Tetapi kenapa bukan aku.. Owh ya... Ingatlah wahai aku.. Tiada apa yang kekal akan menjadi milik kita.. Bila-bila masa hak atau perasaan itu boleh diambil semula oleh tuannya... Ingat... Segalanya milik Allah swt... Jangan terlalu yakin dan takbur dengan apa yang dimiliki sekarang.. kerana akan datang belum pasti yang ada hari ini masih menjadi milik kita.

Ingat mati itu lebih pasti dari melihat mata hari keesokkan harinya...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails