Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

31 May 2011

~Sweat , blood and tears to Terengganu~ Part I

Yezza !!! I`m Back....

Opss.. Kureng Supan.. Assalamualaikum semua... Apa khabar.. Windu rasanya pada blog ni.. Alololo.. Kuci..Kuci...Kuci... Keke....

Menghilangnya saya adalah kerana saya telah menghadiri kenduri kahwin kawan serumah... Hehe. JaOh.. dan penat rasanya.. Oke... Mai baca krOnoLogi perjalanan saya ke Terengganu.... 

27 Hb Mei 2011 ( Jumaat )

Hari memulakan perjalanan.. Yezza.. I`m Happy.. keke.... Tiket bas semua dah ada.. Tertera nyata pada tiket bas akan bergerak pada jam 12.45PM... Isk.. Bab-bab bas ni saya memang sedikit cuak.. So debar masih tersisa didalam hati.. Jam 11 pagi... Kitaorang dah kuar dari umah dah...

11.30 pagi - Pergi amek spek mata baru.. Makaseh mak kerana telah membelanja spek mata Monalisa yang dapat murah Rm80 dari RM400 oleh Cina Spek mata tu.. Keke.. Bila pakai I rasa macam mak Datin.. Tapi mak datin pakai spek Ribu-ribu maaa.. Diriku pulak baru pakai ratus-ratus dah rasa Ohhh My God... Mummy i feel i`m like lady Diana.. Kukuku~ Okeh cukup what the fish hang merapu nye...

11.45 pagi - Pergi Kedai Roti segar... Order la ketiaw hailam... Coiiii... What the hell rasanye.. Tapi tak pe.. diriku lapO.. Hek-Hek.. Last-last aku (huh malas dah supan-supan guna saya) makan ketiaw goreng basah adik aku.. Ada la sikit rasa.. keh..Keh...

12.15 tengahari - Aku dah terconggok kat stesen bas tu... nampak la bas Shamisha Holiday... Aku pun tanya la kat brother bas tu.. Tapi aku panggil adik.. nak amek hati.. "Dik... bas gi KeYel ni dah sampai belum " Brother tu ngan senyum-senyum kamben baru bersunat cakap " Tu bas nye.. tapi mekanik tak sampai lagi.. Bas rosak.. " Whattt the hellowwww..... bas rosak plak.. My God... Tapi tak pe aku cool lagi... Malam bas lambat g Ganu.. Masih bule tersengeh-sengeh....

12.45 tengahari - Wut.... Pomen tak mai lagi.. Ada yang kena sekeh ni.. Menci... Orait jam 1 lebih pomen mai... sekali pomen cakap.. bas ni memang tak boleh gerak dah... Ceh.. kentut... mencii.. Brother kaunter tu cakap ada bas ganti.. dalam kul 1.30 or 2.00 .. okeh..okeh aku berkira-kira sempat lagi ni.. BErak pun sempat ney... 

2.00 Petang - Bas ganti pun tak nampak lagi.. Sekali brother tu cakap-cakap.. bas ganti tak dapat le... Naik dari Ipoh boleh.. Wuttt!!! dari KK nak pegi Ipoh kalo naik bas purple tu 2 jam seh... kul 4 pun tak kompem sampai lagi.. Waa...

2.30 Petang - Aku ambil keputusan untuk ambil balik duit kat brother tu... Bergegas ke Ipoh.. Naseb kak aku ada... ish.. dalam perjalanan aku tukar plan.. Amek ETS la.. Laju sket... Okeh terus menuju ke rumah bonda.. ehh silap.. ke stesen keretapi...

3.20 Petang - Sampai dah stesen Ipoh.. Tengah aku beratur nak beli tiket.. sekali zira call *ikuti perbualan secara live yer...

Zira : Wehh temah .. ko dah ada kat mana...
Aku : Ada kat Ipoh lagi la...
Zira : dah tu bas ko kul berapa weh.. ko tau tak dah kul berapa dah ni....
Aku : Ehh .. bas malam ni kul 11 kan...
Zira : Banyak le ko... bas kul 9 arrr... Dah-dah ko amek je tren g Kl..
Aku : Urk... Tgh beratur....

Giler... menggeletar tangan aku waktu tu.. mana sempat wehh.. kalau naik bas.. kul 4.. memang tak sempat weh.. waa... Aku beratur dengan penuh berharap.. doa dalam hati.. tangan tak payah cakap... terbang seluruh jiwa ku... sampai kat kaunter... "Kak.... G KL Sentral kak.. jam 4 petang " Cret....cret...cret.. dia print tiket alhamdulillah.... ada tiket nya.. maka sempat la kot...

3.30 Petang - Baru nak sembahyang zohor... giler bersyukur beb... Naseb bule jamak.. Musafir la katakan.. Kalo aku tak sembahyang maka aku jadi MuKafir... Hahaha...

4.00 Petang - Tepat Tren ETS bergerak.. Lega rasanya... sambil tengok movie yang takde suara... Nak tergelak aku... Citer dia ada subtitle... bunyi-bunyi pun dia tulis gak... kalau gelak dia tulis *laugh* .. kalau de mende terjatuh *sound objek drop* .. keke. sabo je la.. tapi best...

Dalam perjalanan tren aku lalu di satu stesen.. tempat Jejaka Masa Hadapan aku duduk.. Waaa... terasa jiwa aku terhenti disana seketika... Rasa jiwa aku tertinggal disitu.. I miss my sayang... isk.. Ehh.. ok-ok.. jangan selitkan isu geli-geli dalam ni...

6.20 Petang - Yezza.. akhirnya.. sampai aku di Kl Sentral... Umamai... Owh.. awal lagi nak bertolak ke stesen Gombak... Releks sat.. Layan McD.. Aku amek Fillet-O-Fish je.. lembut sket.. Gile ko bai.. makan sorang-sorang.. kena la amek mende lembut je.. kalo amek spicy chicken.. mau kelat je lalu kat tekak aku.. aku makan sendirian bertemankan kesibukan kota raya.. muahahaha....

6.50 Petang - Aku amek keputusan untuk bertolak awal sket.. urm.. sebab-sebab.. terhabis makan cepat sangat.. ahha... Aku amek la Perjalanan Aliran Kelana Jaya ke Gombak.. Sepanjang jalan aku berdiri.. huh.. tegap dah kaki aku...

7.15 Petang - Sampai dah distesen Gombak...Turun-turun je tangga nampak surau alahai kecik je.. tapi tak pe.. demi kesenangan di akhirat kelak.. ku turutkan keperluan hidup... Semayang dulu... Maghrib dan Isyak.... Lepas tu tunggu Zira ....

8.30 Malam - Kak Zira n Zira datang ... So bertolak ke stesen GreenWood.... sambil-sambil msg sayang aku... I want to say that i really miss him... arrghh sudah.. slot geli-geli lagi... Ada orang jual celup- celup.. my god i like.. tapi aku tengok je.. sampai kaki aku masuk lopak.. aisehh...

10.15 Malam - Baru bas sampai.. hampas gas.. betul la... kecewa tapi dalam hati berdebar-debar weii.. lalu lebuh raya Karak tu.. Tiba-tiba teringat kat Yusri KRU.. Aiyark... tak jadi debar.. Haii hensem.... Hahaha..
First time weh aku g pantai timur nek bas.. selalu nek kete je.. bas dah la double decker... Pulak laju tahap Vavi.... Melompat-lompat dalam bas... Ikut konar sana.. konar sini... *Cehh.. bab mengmetafora citer memang aku terer*

3.00 Pagi - Sampai kat Dungun.. Hohoho.. Akhirnya.. selamat... Ifa datang ngan Rina jemput kat depan Court.. Keke...

Hurm.... Nantikan sambungan pada entry akan datang... Panjang beno entry nye pon.. Awok maleh nak berpikior dah ha.. Gambo pun awok upload dalam entry len jugok yer... jangan marah awOk.. keke...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails