Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

26 May 2011

~No more tolong-tolong kawan~

Ok Fine!!! *Sila baca dengan nada yang serius*

Ok lepas ni No More Tolong-tolong Kawan ...

Why!!!! Kenapa tidak....

Aku selalu memikirkan tentang orang.. Tapi ada orang pikir pasal kita balik... NO !!!.. So tak payah... Just tolong orang yang memang kita tau akan menolong kawan-kawannya je... 

Kita boleh tahu la .. Siapa yang selalu tolong orang lain dengan yang PENTINGKAN DIRI SENDIRI...

Yaaa.. Anda seorang yang pentingkan diri anda sendiri...!!!

Anda hanya akan mencari kawan-kawan bila anda dilanda kesusahan sahaja.. Dan memaksa orang lain untuk menyetelkan masalah anda.. Tapi anda ada ke menyetelkan masalah kawan-kawan anda.. Tidak.. anda terus terus membuat bodoh.. dan terus kelihatan bodoh....

Ok.. Mungkin hari ini tiada pembalasan yang anda terima dan anda lebih berbangga bila kejayaan mencurah-curah kepada anda.. Tapi ingat... bukan hari ini.. mungkin esok.. bukan esok.. mungkin lusa.. bukan lusa .. mungkin hari-hari yang lain.. 

*isk.. adakah entry ini berbaur sakit hati... isk.. hati menangis siapa yang tahu...*

5 Komen:

Kaki Merapu said...

cik pijah nak mintak tolong skit bleh???hahahhaaha...

~Fizah Rahim~ said...

xpe.. hang suka tolong orang.. so aku bule tolong.. hehehe...

ni yg dah tau dia mmg xkan tolong orang br aku xtolong.. hahaha

diana said...

tak pe la..ikhlas kan saja..
tak kan kita nak tolong orang semata2 nak harapkan pertolongan dia dimasa depan ..kan??
kalau kita jugak buat gitu maknanya kita jugak tak ikhlas..
berbuat la sesuatu kerana Allah..:)

cuma kalau nampak sangat dia mempergunakan kita itu kita kena elak kan la...tak pun cakap terang2 dengan dia cara dia ni salah..

~Fizah Rahim~ said...

Terima kasih kak di...

ikhlas tu kita tak boleh nak nyatakan.. kadang-kadang dalam ikhlas tu kita harap gak balasan...

memang perlu berterus terang dgn org macam ni.. tapi susah.. bila berterus terang orang macam ni akan cakap kita mulut lepas..

so mmg xkan tolong org yang begini je.. sbb kita dah tau perangai dia mcm mana... yang ok.. dan kita tau selalu tlg org lain kita tlg la..

MOHD FAHMI JAES said...

salam kesabaran

Related Posts with Thumbnails