Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

26 June 2011

~Aku teringin nak jadi seorang cina~

~Perhatian - Ini bukan entry Rasis~

Hola... Apa khabar semua.... 

Hari ini entry aku bertajuk .....

~Aku teringin nak jadi seorang cina~

Kenapa aku nak jadi seorang cina.. First mestilah sebab mereka putih melepak ... Hehhe... Pasal agama...?? Aisey.. jangan jumud sangat pale otak korang... ISLAM for ALL ... Tak mestinya untuk melayu sahaja....

Hahaha... Ehh.. Bukan kerana itu la... Ini adalah kerana.. Mereka sangat berhati-hati didalam membuat apa jua perkara * urm.. yang berhati-hati la...* kita boleh lihat ketika beratur di restoran makanan segera... Cuba lihat sape yang paling depan.. Kalau seorang cina pastinya lorong itu sesak ya amat.. Bukan mereka tak reti membaca atau tak paham apa yang dipaparkan di menu utama.. Tetapi mereka hendak memastikan yang mereka dapat apa yang patut mereka dapat ...

Kenapa aku nak jadi seorang cina .... Entahlah.. mungkin dari kecil lagi kehidupan aku dipenuhi dengan khidmat-khidmat insan yang berbangsa cina...  Repair kete woksop cina.. nak beli beg kedai cina... nak repair-repair apa-apa ngan cina.. sampai kalau pergi market pun beli ikan ngan cina.. sebab semua cina-cina tu kawan abah aku dari abah aku kecik lagi.... Jadi aku tak rasa aku tak selesa bila menggunakan khidmat seorang cina... Hehehe~

Ramai yang selalu cakap.. "Ishh.. jangan le pegi kedai cina.. derang tu kuat menipu...." urm... itu kalau pergi woksop la.. takut ditukar ini.. di tukar itu... pastu cas tinggi... Tah... walaupun mereka tukar-tukar semua.. tapi mereka akan berikan servis yang terbaek punya.... dan barang yang ditukar memang berkualiti itu sebabnya mahal... Opsss.. aku tak kata bangsa aku kalau menipu lagi teruk.. no.. no... no....

Itu je kot... ada sebab yang banyak lagi.. tapi rasa malas nak tulis.. Bukan aku suruh bertukar menjadi cina.. tapi jadikan contoh~

Arios mambo~

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails