Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

23 July 2011

~Coret-coret yang tercoret~

Hye.... lama rasanya tidak berbicara jejari didalam blog ini..

Kadang-kadang rasa jeles dan dengki yang membuak-buak terbit dalam diri aku.. Kenapa... Ini adalah kerana.. aku sering jeles melihat kawan-kawan dah berkerjaya.... Dah pegang duit sendiri.. boleh beli itu... beli ini.. Walau bukan beli segalanya serentak tapi mereka ada peluang untuk membeli...

Sedangkan aku.... Masih menatap atap rumbia.. sedangkan rakan-rakan lain sudah ke bulan.... Apa yang aku ada.. duduk rumah.. buka beg duit yang tebal wang bernotkan RM1 ... itu pun hasil yang aku kumpul... Bila jalan-jalan aku hanya mampu melihat dan memandang.... Itu sebab aku suka berjalan dengan mak aku.. so boleh minta je... tapi sampai bila...

Tapi yelah.. aku masih seorang pelajar lagi... Insyaallah ada setahun lagi aku akan menamatkan pengajian.. Moga-moga dipermurahkan rezekiku untuk mendapat kerja... aku mahu berkongsikan dengan keluarga aku.. isk.. isk...

Apapun aku bersyukur kepada Illahi.. walau aku sekarang ditakdirkan belum untuk berkerjaya... tapi aku dapat melanjutkan pengajian.. dan yang pasti.. aku punyai kekasih hati yang menyayangi aku... Setiap yang ditentukan olehNya adalah yang terbaik... Kita yang akan mencorakkan ia agar lebih gembira ataupun sengsara...



Yoshhh!!! mari layan One Piece .....

4 Komen:

MOHD FAHMI JAES said...

teruskan usaha. pengajian akan habis julai/ogos 2012

diana said...

jangan sedih2..
insyaallah ada lah kerja yang bagus untuk kamu nanti.nanti dah banyak duit ingt aku dalam doa mu..
wekekekek

~Fizah Rahim~ said...

Insyaallah...

hehehe... nak ingat mcm mana tu.. dalam doa je la yer.. hehe

ShErA said...

sekejap je lagi kak fizah nak habis study... seronoknya... shera ada lagi 3 tahun baru hbs...

Related Posts with Thumbnails