Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

03 August 2011

~Spontaneous Thursday - Telur Bungkus~

~Spontaneous Thursday - Telur Bungkus~


~Pica - Thanks Cik GooGLe~

Dulu.. Ini adalah makanan faveret aku... Iyah.. telur bungkus... dimana telur telah membungkus bahan-bahan didalamnya.. Lagi hebat jika... bahan-bahan yang dimasak dalam tu basah-basah sikit... berkuah... ada timun cincang pun hebat juga....

Tapi.. Yelah lepas dah tak berapa mam telur ni... Aku dah tak selalu order or masak telur bungkus.. Kalau tak inilah yang paling mudah sekali... 

Kisahnya kenapa aku tak berapa nak makan telur adalah... Begini mulanya... Waktu kat rumah sewa Taman Pintas Jaya Parit Raja.. waktu tu tengah heboh pasal telur tiruan dipasaran... mula-mula aku tak berapa nak kisah sangat ... Sekali waktu tu aku tengah makan... Lauk biasa... Nasi Goreng Cina dan Telur Bistik...  Waktulah pon dak-dak rumah nak cerita pasal telur tiruan ni.. Sambil suap.. sambil dengar.. sambil otak terbayang-bayang gambar telur tiruan.. Tiba-tiba rasa mual.. Huk.. Aku picit-picit je telur tu.. Amek nenas je.. yang len aku buang....

Sejak hari itulah... kurang dah aku mam telur.. Kalau dulu pantang nampak.. Sampai arwah opah aku cakap.. Kebas Buntut ayam tu bertelur untuk korang je....

Hahahahaha~

Arios....

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails