Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

27 September 2011

~Berbicara blog - Edisi Merapu~

Mari berbicara blog ~

Kerap kali jari jemari aku menaip dengan penuh rasa amarah... maaf diperkatakan.. aku memang seorang yang emosi... kekurangan pada diri aku... aku ada darah tinggi.. jadi jangan sesekali naikkan darah tinggi aku... 

Orait.. jangan dicampur adukkan emosi didalam penulisan kali ini..

Aku adalah seorang yang rapat dengan adik beradik aku... Namun, taklah sampai bila adik aku tak berpuas hati dengan seseorang .. aku yang pergi menghentam seseorang tu.. Yelah... apa guna aku berpelajaran tinggi.. kalau yang ini pun tak tak boleh nak fikir...

Aku tak rasa aku akan masuk campur urusan adik beradik aku.. Aku di ajar untuk menjadi profesional.. walau selalunya aku tak profesional bila dihentam tak tentu pasal.... 

Yap.. aku sendiri akui aku bukanlah seorang yang baik.. Ramai yang kenal aku.. aku bukanlah seorang yang baik... Ramai yang benci aku.. ya aku sedar...

Aku pun pernah meminta tolong dan permintaan aku ditolak... aku tak salahkan orang tu sebab aku tahu mungkin orang tu ada hal.. sama seperti aku.. aku akan menolak untuk memberi pertolongan bila ada masalah aku sendiri... tapi aku tak rasa aku akan ungkit sampai mati perkara tu.. sebab kita pun tau kita pun tak seratus peratus dapat memenuhi apa yang orang minta...

Baru aku tahu ada orang macam ini dalam dunia ni.. bila kita tak dapat nak tolong ungkitnya sampai mati... oh.. aku masih muda dalam kehidupan ini rupanya... Ataupun orang tu selalu menolak untuk menolong orang lain itulah sebabnya orang tu menyamakan aku dengan situasi diri dia....

Aku bukan insan yang baik.. dan mudah untuk memaafkan orang lain... tambah-tambah orang yang tiba-tiba je datang dalam hidup aku dan terus memburukkan aku... biar aku tak kenal.. dari aku pernah kenal dan jadi tak kenal....

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails