Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

09 September 2011

~Segalanya~

~Hye .. hari ni nak berbicara H & P~

Bila aku rasa kecewa atau marah... Yang terlintas di pemikiran adalah... Bila segalanya akan berakhir....

Tapi bila sejenak berfikir... Berakhirnya segalanya bila kita MATI...

Itulah pengakhiran segalanya di dunia ini... Kenapa aku mesti mengharapkan pengakhiran itu hadir dengan cepat sedangkan amalan aku pun tak cukup lagi untuk menganggung kehidupan aku di akhirat kelak....

So.. bila ada masalah ... Yang paling penting adalah.. aku cari penyelesaiannya... tak guna nak salahkan orang lain.. sebab masalah selalunya datang dari kita sendiri...

p/s : tak paham aku... waktu sebelum daftar pasal pa tak nak kompemkan de asrama ke apa ke... ni dah sampai baru nak cari-cari... aku tak akan tak tolong kalau waktu tu bukan waktu yang salah....

Nota nak kena kaki :

Teringat waktu mula-mula nak daftar... Sampai sakit kepala aku cari umah sewa.. kontek sana-sini semua cakap takde.. akhirnya ada seorang ni tolong.. dan inilah kehidupan aku disini... *aku memang tak boleh blah.. kalo mende yang aku boleh buat tiba-tiba orang lain tak boleh nak buat plak.. memang nak lepuk la..*

2 Komen:

peiro said...

haa... tau pon kau sampai pening kepala cari rumah sewa... abih kau tau ka dia pun sbb dah xdpt cari umh sewa la dia nak minta tolong tumpang 1 mlm... dulu masa kau dlm kesusahan kau rasa mcm mana klu tiba2 da org leh tolong? pa salahnya kau pulak tolong dia kali ni... dah sng ckit dah nak menyombong... ingat ckit dunia ni bulat arini kau kat atas sok kau kat bwh pulak... msa 2 baru kau tau... belajar sampai master pun tp klu xda hati perut xguna juga... arini kau buat bodo ja bila org minta tolong kau esok2 sampai masa kau pulak xpun pada keturunan kau... baru padan ngan muka...

~Fizah Rahim~ said...

habis. dia tau ka apa problem aku waktu tu... sombong....?? ha`a.. memang aku sombong.. aku sedar diri aku sombong.. dari orang yang sombong tapi tak sedar diri...

aku tak kenal ko.. so jangan cari gaduh ngan aku...

aku pun berharapan keturunan ko pun akan kena .. sebab kecabulan ayat ko...

anak kecilkan.... ???????

Related Posts with Thumbnails