Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

20 February 2012

~Apa yang aku rasa~

Salam ... Yosh !!!

Sambil menyelak-nyelak muka buku (ada ke mcam tu..) tiba-tiba terbaca status insan ni...

Kita sering mengatakan takut di Sambar NERAKA,
tetapi kita sering kali mengetuk PINTU NERAKA.

*sering melakukan perbuatan yang mengarahkan kita ke NERAKA 

Apa yang aku rasa... Hati seringkali membayangkan.. Apa yang aku rasa bila kematian itu hadir menjemput aku.. Aku mencubit-cubit kulit tanganku.. sakit.. Ya.. ternyata sakit.. Apa rasanya jasad ini dimamah hancur oleh tanah dan ulat-ulat...

Aku cuba untuk berbaring gelap seorang diri.. Ternyata terlalu lemas.. Ya Allah.. Bagaimana rasanya kelak di dalam kubur... 

Sediakah aku...

Terlalu banyak dosa yang aku lakukan .. Aku yakin Allah akan memaafkan hambaNya.. Namun hambanya yang sering alpa dan leka.. Terus menerus berbuat dosa...

Sampai bila...

Selagi hayat ditanggung badan... Ya Allah.. Adakah takdir untuk diriku adalah berbuat dosa dibumiMu ini.. Adakah aku ditakdirkan tergolong didalam orang-orang yang rugi...

Aku mohon..Bukan hanya disini... Didunia ini.. Aku mohon diakhirat kelak.. Bahagia dan kebaikan itu milik aku.. 

Sesak nafas ....

Terasa dada sempit mengenangkan kematian itu sering menghambat hidup... Hari kian berlalu... Setiap hari detik dan saat tidak akan pernah lupa untuk berganjak.. Setiap masa.. saat akan berubah.. setiap saat .. detik akan mengubah sesuatu... Hari ini tidak akan sama seperti semalam.

Ya Allah.. Aku mohon padaMu... Kurniakan sejahtera dan kejayaan dunia akhirat buat diri ku.. Ibu bapa ku.. Adik beradik ku.. Jejaka ku... dan seluruh umat Islam di dunia ini.. Amin..

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails