Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

24 October 2008

KenanganKu Di SKT

Waktu diam2 ni terkenang aku peristiwa ketika aku sekolah rendah...
Pelbagai kisah manis dan pahit aku telan bersama..

Aku mmg dilahir menjadi org biasa yang mempunyai cara hidup yang biasa..
Antara nama2 yang aku ingat lagi dalam kelas tu adalah..

Zu, Hajar, Sapia, Aizat, Izzuan, Nadirah, Aminah, Harithan, Salleh, Juliana, Shakirah, Arwah Umi, Nisa, Ikin, Hakim, Razak, Shuhada, Shahada, Syafida, aizat kecik.. dan yang lain mmg aku lupa... muka pun tak ingat dah...

Disebabkan sekarang aku mmg tak contact langsung ngan derang... maka dengan beraninya aku ingin bercerita..

Disebabkan kebiolan aku dari dulu sampai sekarang aku bukanlah antara yang mudah di rapati. semua taknak.. Ingat lagi... Betapa rasa terhinanya bila aku dijadikan bahan utk mereka yang bergaduh.. Korang tau2 la.. Dulu kalo gaduh mesti tulis dalam surat... Ditakdirkan aku terbaca surat tu.. Nama betul aku tulis ni.. Aku tak ingat dia gaduh ngan sape.. Budak ni Juliana... memang cantik budaknya.. tapi aku jadi tak suka selepas peristiwa itu.. Dia cakap kat dak lain yang dia mmg tak suka kat aku sebab aku suka meniru.. hak..hak... sampai sekarang aku meniru... sebab aku gunakan sistem imitation.. untuk menjana pemikiran kreatif.. Tak kisahla... aku tak peduli dia jadi apa sekarang... Biarkan si luncai terjun bersama labu2nya...


Satu lagi yang mmg aku tak boleh lupa adalah.. dulu aku sekolah petang.. jadi pagi g ngaji.. Balik mesti merempit naik beskal round taman... Tapi aku ada sekali tu... gi la umah kawan aku.. Si nisak... dgr citer dah jadik doktor... tak tau la mcm mana dia tu jadi doktor... Hahha... dia ajak aku ngan kawan baek aku si Zu gi umah dia.. Dah la kuat menipu... Cakap bela ular dalam magkuk jamban la... apa la... Cakap umah dia besar sgt.. tapi saje nak dok kat umah kecik tu.. Dijadikan cerita... Satu hari dia suh kitaorg sidai kain dia... Ingat suh tolong.. sekali dia masuk dalam umah terus kunci pintu... Terkontang-kanting kitaorg... Magkuk tol...

Hahahaha..... banyak gak citer nyer... antaranya... dak lelaki yg glamor dalam kelas tu plak.. si harithan... tak tau la mana kacaknya... ada sekali semua dok teruja bila dia jadi model sembahyang... bila dok tahiyat akhir kaki dia boleh tegak je... haha... Pening aku..... Si Hakim lak.. menumpang kasih si chan tu.. tapi tau ko sekang mesti No 1 kat UKM tu kan... hahahaha... Yang si saleh plak ... peminat tegar si juliana tu... huhu... suka hati korang laa.... aizat plak ada dua... satu aizat adik.. sebab Dak PTS . Satu agi aizat kerinting... hehehe...

Dah la... penat dah mengutuk orang... mmg lama dah pendam nak bercerita.... Hahahahah.... Aku tak tahu aku dah maafkan ke belum semua yang berlaku...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails