Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

27 December 2008

++Balas balek.. Huiyoo.. Gerun..Gerun++

Salam...

Hmmm...fizah, x rasa gerun ke ngan pendapat ni:

'ORANG YG SELALU LUAHKAN PERASAAN PADA BLOG SELALUNYA KUAT MAKAN HATI N 'SYOK SENDIRI', MENGUNDANG SERIBU SATU MACAM PERSEPSI ORANG LAIN DAN MENGUNDANG 1001 BAHAYA SERTA PENYAKIT JIWA....'

erm... ye ke?

tQ.
cg_K

Salam kembali diucapkan kepada cg_K..
Maaf mmg tak kenal...
Perkataan GERUN tu mcm tak best je dibaca..
AHaks~~
( bukan memperkecil eh.. Tapi ini cara saya menjawap)
Maaf jua yang bakal dijawap adalah penuh dengan emosi dan logik sahaja..
Tidak merujuk pada dalil2 sebab saya tak reti langsung..

MAKAN HATI..

Erm mmg dah kenyang makan hati.. Bukan setakat hati jantung.. Paru semua ada..
Kalau nak dipikirkan tentang makan hati..
Mende tu mmg akan terjadi...
Yela hati orang bukan kita dapat jangka..
Orang akan pikir mengikut persepsi mereka sendiri walaupun apa yang dibuat oleh kita membawa maksud lain. BAGI SAYALAH.. Apa yang kita buat tetap mendapat pendapat yang berbeza dari setiap individu2 yang berlainan..

Al-Kisah nak dijadikan cerita ..

Ada seorang ni, saya perhatikan memang selalu mengutuk orang.. Orang tu tak cantik la.. Gemuk la... Kurus sangat la... Senget la... Muka bangunan senget ada hati nak mengorat la.. Satu hari saya tanya kat dia .. Wei...wei... nape ko kan selalu ngate orang ehh... Dia pun balas la balek... Alaaaa... aku tau orang mesti mengata aku punyala... So .. baek aku mengata orang... Bila pikir betul gak... Ehek2.. Takde la... tapi kat sini kita nampak la... Mmg semua orang akan mentafsir perkara dengan tafsiran yang berbeza.

Dan satu lagi.. Mungkin ini adalah sikap yang mmg susah nak dikikis dalam diri saya.. Sebab saya bukan yang jenis men'sound' direct jadi memang selalu saya makan hati..

Contoh dalam bilik... Orang buat bising saya nak tido saya diam je dulu... And sampai dah tak tahan akan dibalas dengan apa yang dibuat kepada saya.. Saya taknak marah orang mula2 sebab kita tak tahu bila perangai kita akan berubah macam tu.. And yang paling makan hati bila kena tido dalam cerah atas sebab orang lain takut nak tido gelap.. Memang makan hati sangat2...

ohh... dah kena balik UTHM.. dan tinggal di Kolej Tun Fatimah..
Pergi jualah... Tidur ku yang gelap...
Pergi jualah kehidupan yang senyap...
Hilang jualah tidur tanya gangguan manusia yang tak reti bahasa..
Jauh jugalah kehidupan riangku...
Semakin hampir dunia gelapku..
Ooooo dunia....
Oooo dunia... Kau kehidupan sementara..
Yang datangnya hanya sementara silih berganti...

Yang KEduA: SYOK SENDIRI..

HAhahahaha... Geli hati... mmg saya suka syok sendiri... Gembira sorang2... Gelak sorang2... Senyum sorang2... Dan syok sendiri mmg membantu saya utk mendapatkan idea dan memikrkan kemungkinan2 yang bakal berlaku di masa hadapan..
Contoh.. Bila berjalan otak mula berfikir... Depan ada tangga kalau kita jatuh kita mesti malu dan sakit so pergerakan perlu berhati2.. Itu diketegorikan sebagai berangan jugak sebab berfikir sambil membayangkan...
Dan yang paling dielakkan adalah meletakkan tekanan dalam diri ni..
Kenapa.... Sebab saya tak boleh dan tak suka tensen..
Wahahah... First time cuti tak kena masuk Emergency Room...

Bagi saya takde gunanya kalo kita meluahkan perasaan pada yang hidup.. yang boleh berkata .. boleh berfikir tapi semuanya menambahkan masalah... Dan bukanlah seorang yang senang2 nak menceritakan apa yang terjadi kepada orang lain.. Dan bukan mudah untuk mencerita sampai meleleh2 air mata... air hidung kat orang lain...

SO ikut suka la saya nak bagi tau BLOG ke eh...

SAYA GILA ???

Oh dah bagitau dah kat posting dulu... mmg dah gila...

Penat memikirkan orang yang perasan bagus terus berfikir mereka je yang bagus...
Dan apa yang org lain buat adalah berdosa...
Mereka tak tahu dan tidak diberi hidayah untuk mengetahui segalanya...
So bukan kutukan dan jelingan bodoh yang menyampahkan tu yang harus ditunjukkan..
Cubalah berada didalam dirinya... TErus sampaikan apa yang hendak sangat disampaikan tu...

Okeh.. setakat ni je.. Dari BAKAL PESAKIT JIWA ni..
Ohh ubat saya dah nak abes kena amik kat PKU UTHM la cam ne...
Terima kasihlah kat semua student UTHM sebab bayar RM20 untuk yuran PKU tapi saya yang amik ubat tiap2 bulan kat sana.. Kalaulah farmasi di swastakan juga... adeh... parah saya...

Kalau ini yang dikatakan melampau tak payah baca sebab ini isi hati..
Kalau ini yang dikatakan menjijikan.. Buang... Humbankan je PC2 korang sebab jijik sgt.. Phewh..
Kalo rasa nak muntah bacanye... Muntah je kalau itu membuatkan anda berasa selesa..

" Apa yang kita maksudkan dengan SEBELUM DAN SELEPAS. Dua perkataan namun mempunyai maksud yang berkaitan. Sebelum adalah perkara yang belum berlaku dan selepas adalah yang telah berlaku. Namun untuk menghadapi SELEPAS.. Pelbagai rentetan situasi dan fenomena yang diperlukan untuk menghasilkan perkara SELEPAS.. "
Renung2kan Ilham dari Second From Disaster


Tidak patut untuk gerun kepada mende len melainkan gerun kepada ALLAH SWT.. Gerun kepada kuasaNYA.. Gerun jualah pada setiap yang dilakukan..


7 Komen:

Anonymous said...

salam sahabatku...

aiyak....

sori2, rasanya fizah dh silap faham ni.... hehe.. bukan nak kutuk atau nak apa2... sori2...


iklas,

cg_K

Anonymous said...

1 lg,

jgn la terase ati, saya pun ada blog, n saya slalu bukak blog fizah... kat youtube pn dah bukak... kita serupa...


cg_K

Unknown said...

Takde kata kutuk pun... Takde pun... Itu just reply jer... ada kata kutuk ke...

Anonymous said...

hehe, xde2... tapi cara fizah reply, cam marah jer... sori ek...



~Bloggers : membuka peluang untuk diri lebih terbuka~

Unknown said...

oo... cam marah ke.. kalo marah buat pe la nak buat blog ni...

Anonymous said...

iee..nape aku kenai benor orang yg suke ngate orang n jawapan sbb dier ngate orang tu...heheeheeheheh

Unknown said...

ohohohohohohoh... nak buat camne dah tu ayat engko... wahahahahaha...

Related Posts with Thumbnails