Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

17 March 2009

++Aku , Motor Dan Jalanraya++

Aku, Motor dan Jalanraya...
Apa hubungan 3 perkataan ini...
Aku dan motor adalah :
Motor itu aku punya..
Hari2 pergi kelas naek moto
Kadang best.. KAdang2 penat..
Muka dan tangan pun dah hitam..
Motor dan jalanraya adalah:
Motor bergerak diatas jalanraya
Jalan sesak atau lengang itu bukan masalah
janji rempit..
Aku dan jalanraya adalah :
Jalanraya yg aku gunakan menghubungkan
aku dengan tempat2 yg aku tuju..
tanpa jalanraya mungkin aku hanya melalui denai2..
Aku , motor dan jalanraya adalah :
Aku naek motor... Motor pula dibawa di jalanraya...
Namun dijalanraya bukan hanya aku dan motor sahaja..
Ada orang lain... Ada motor lain..
Ada jugak kereta.. Lori serta basikal..
Nasib kapal terbang tak landing kat jalanraya..
maka tiadalah terasa terlalu bersaing...
Yang aku nak tekankan disini
adalah..
BERHATI-HATI DIJALANRAYA
PANDU CERMAT JIWA SELAMAT

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails