Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

17 March 2009

++Bila Lelaki itu Menyuap Makan++

Setelah lama berdiam diri.. Akhirnya aku kambali lagi..
namun yang ingin dikupaskan hari ini adalh satu topik yang membosankan...
Dari pemerhatian aku.. aku dapati aku sememangnya tidak boleh melihat seorang lelaki itu makan...
PELIk??
iya .. memang pelik.. kenapa??
Cuba sesekali kita perhatikan lelaki makan di kafe..
Apa yang banyak.. nasi atau lauknya...
Iya.. nasi nya... kalau tidak penuh pinggan tak sah...
Lauknya pula... sikit saje...
Tambah rasa sayu.. satu hari tu.. kat kafe cik ONN .. KKTDI UTHM
dak tu amik nasik mombong (penuh) ayam seketul ngan sayur sket..
kena charge 6 ringgit.. aduhai.. mahalnye...
Adakah kerana mereka DIET... itu tidak pasti..
Namun disebalik fenomena ini adalah...
Yang terlintas difikiran adalah...
Inilah bakal2 pewaris yang akan membela nasib keluarga mereka...
Tanggungjawab tangan yang menyuap nasi itulah yang amat tinggi..
Terlintas dihati gue.... Apa khabar ayahanda gue di Putrajaya sana...
Seminggu sekali baru balik umah.. itu kalau tiada kerja lebih..
Tangan itulah yang mencari rezeki utk memastikan gue sekeluarga bahagia...
Hidup senang aman dan damai...
Bukan mereka tiada hati dan perasaan.. tapi jauh dilubuk seorang lelaki itu ada rasa lemahnya...
Teringat seorang kawan baek gue.. merangkap kawan kesayangan gue..
Diluarannya nampak tabah dan teguh menghadapi kehidupan..
namun dibelakang ada perasaan lemah dan tiada keyakinan..
Selalu jugak la menjadi tempat mengadu domba..
Kadang2 rasa nak marah kat dia... Tapi pikir balek dia pun manusia jugak walau pun dia lelaki dan gue wanita...
Kesimpulannya... bila seseorang lelaki itu dimarahi.. sebenarnye ego mereka jatuh dan runtuh umpama bangunan kena bom... Tapi tgk la muka derang.. Tabah je... tak tahu belakang gi menangis bawah bantal.. HAhahahaha

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails