Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

03 April 2009

++Gurindam Fiza Sayang++


Sepatutnya sekarang ak sudah menyiapkan Slide seminar aku..tapi apa yg terjadi.. Satu apa pun tak jadi lagi..Ak tgk smua org dah kehadapan kenapa aku masih disini..ditakuk yg lama...Aku terasa perubahan yang berlaku pd diri aku..aku mula merasakan malam ku kesiangan..dan siang ku kemalaman( betul ke??) ngee...Sekarang ni ak lebih selesa membuat kerja dimalam2 buta...kerna malam itu sunyi... dan ak menjadi lemah bila ak ternampak matahari... penat letih lelah semuanya nya ada... namun terasa tenang bila melihat bulan ( upsss bukan politik ehh) tapi mmg begitu... sampai mak ak panggil ak musang...pale mula la rasa berat bila siang hari...rutin harian ak mula berubah...kadang2 bila saket ak datang menambahkan kemalasan ak utk bergerak siang...saket kepala...nampak je matahari mataku terus mengecil...

=======================================

Sepanjang beberapa hari ini aku rasa sepi.. Kenapa... Erm entah laa.... semangat mcm melayang2 terbang seiring tiupan angin di UTHM ni... Yang menyebabkan ramai yang tergolong dalam mangsa bencana alam... Sempat juga ak menemani temanku membuat laporan di bilik MPP.. erm.. teringat ketika busy2 di Kamsis dahulu.. Segala kerja umpama dihujung jari.. Penat juga melayan ribut ini.. Risau2 motor ku juga ditampar angin kencang.. Namun alhamdulillah, sepanjang UTHM mengalami ribut yg mengila mataku ditakdirkan tertutup( tido) hahahaha.. sedar2 terbalik semua bende. Penat pun ada, seumpama menari2 sekelilingku.. Maka malas bersorak sorai meraikan tarian penat.. maka mata yg terasa dirai terus tertutup.. ZzZzZzzz.....

======================================

Aku sayang dia..?? hurm.. betul ke.. Layak ke ak menyayangi dirinya... Aku terasa diriku umpama seketul batu yang bergolek, niat dihati ingin mengumpul lumut namun tidak dapat kerana aku bergolek.. hehehe.. entah la.. aku mahu dia.. tapi ak tak tahu.. memerhati dan terus memerhati ... kenapa..?? owhh baru ak sedar masih ada malunya dalam diri aku.. Kerana apa aku sayang dia.. Kerana... hurm.. aku kurang pasti.. Mungkin juga kerna aku kurang pasti menyebabkan aku terus begini... Dah mungkin perangai aku menyukai dan menyayangi hanya pada seorang... hinggalah telah tertulis jodohnya maka ku jauhkan juga diriku.. (Macam tu ke) ngee... susah jugak jadi org yg tidak mudah tertarik ni.. Seakan2 tiada apa perasaan memandang org lain.. Takpe la.. Selama dan selagi itu aku berdoa.. Seandainya dia mmg milik ku... Rapatkan aku dengan nya.. Hubungkan aku dengannya dalam setiap perbuatan dan kerja harian ku... dan seandainya bukan.. buangkan perasaan aku dan jauhkan aku jua dengan dirinya.. walau ak takut mungkin dia mmg bukan milik ku.. adeh... apa pun itulah yg aku rasa..

========================================

Seringkali aku rasa sesak nafas.. Kenapa yerk.. Kadang2 dada ku terasa sempit.. tak boleh menarik nafas dalam2.. Bila nak tarik dalam2 terasa tersekat.. Aku selalu panik.. mengenangkan inikah perasaan seseorang yang lemas... Terasa umpama di suatu tempat yang kecil.. rimas.. sesak... seringkali ku capai minyak cap kapak saje.. teringat2 hendak ke PKU tapi selalu terlupa.. Entah la.. dulu check jantung mmg ada masalah sket.. Tp x serius... Tp itu dulu.. aku risau sekarang.. adeh.... Pening2....

=========================================
Tamatlah sementara sebuah gurindam kehidupan

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails