Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

31 May 2009

++Budi Bahasa Amalan Kita++


Orang memberi kita merasa.. Orang berbudi kita berbahasa... Cuba baca ni plak... Orang memberi kita merasa.. Orang memerli kita tak reti bahasa...

3 baris diatas tu aku dah tulis 2 hari yang lalu..
tiba2 aku tak ingat apa yang aku nak tulis..

takpe aku terus mencuba... hek2...

Apa rasanya kalau lepas kita memberi sesuatu orang tu buat derk jer... Hek Eleh... Itu pun nak terasa ke.. Bukan terasa namun... Disinilah nampaknye berbudi bahasanya... Di situlah letaknya budi... dan disitu gak le terselitnya bahasa...

Bagai mana...

Budi di bawa maksud oleh... memberi untuk diterima... Sama ada ikhlas mahupun tidak ikhlas.. itu hanya pemberi yang mengetahui.. Penerima pula menerima dengan hati yang terbuka...

Bahasa pulak.. bukan lah bahasa melayu ke bahasa inggeris ke.. tamil ke.. Cina ke... Bahasa ini adalah .. Percakapan... Perungkapan kita.. Menunjukkan rasa berterima kasihnya...

Bila mcm ni kan.. Mesti ada yang menyatakan... Ler.. Ungkit la tu.. bukan aku mintak pun.. Ko yang nak bagi...

Hurm... tak kesah la apa orang nak kata... bila org tu memberi.. Bermakna orang tu masih mahu berbudi... Kenapa kita tidak berbahasa..

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails