Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

11 August 2009

++Tak nampak atau pura-pura tak nampak++

Salam...
Salam hormat dan salam sejahtera...
Kini aku kembali menulis...
Tajuk yang mmg selalu bermain di fikiran aku adalah...
"Tak nampak atau pura-pura tak nampak"

Apa yang aku ingin perkatakan bukanlah bersandar pada teori mahupun buah fikiran orang lain.. namun ia lahir sendiri dari hati dan perasaan diri ini..

Mengapa... Mengapa.....

Kau tak nampak aku ke atau pura-pura tak nampak.... Jauh di sudut hati.. aku masih ingin mengukirkan senyuman kepada kamu semua... Namun apa yang aku dapat hanya palingan kepala yang berpaling ke tempat lain... Kamu nampak aku atau pura-pura tak nampak aku...

Kenapa...Kenapa....

Bayangkan bila berselisih bahu ketika berjalan di kaki lima UTHM pun hanya pandangan lurus kehadapan yang aku dapat... PErlukah aku mengumpul batu2 kecil untuk di lontar kepada kamu untuk menyatakan bahawa aku kenal pada kamu....

Situasi :

Fahdlin dan Rasleen berkenalan didalam satu kelab. Banyak kenangan yang indah telah terlakar sepanjang mereka berkenalan... Suka duka tetap di kongsi bersama. Setiap masalah dan kegembiraan bagai di rasai bersama.. Namun suatu peristiwa yang menyebabkan Fahdlin mengundur diri secara tiba-tiba... Adakah disini berakhirnya hubungan persahabatan mereka.. Di suatu ketika Fadhlin berjalan2 dan ternampaj Rasleen.. Dari kejauhan seperti mereka bertentangan namun hanya palingan aneh yang di lemparkan... Pedih dan sedih hati Fadhlin bila kejadian ini berlaku.... Mungkinkah Rasleen tak nampak aku... Atau dia pura-pura tidak nampak aku.....

Pikirkanlah... Adakah kamu berada di situasi Fadhlin .... Ataupun kamu jualah yang bersikap seperti Rasleen...

4 Komen:

fira ya hilwa said...

oohh aku tidak bsikap spt kedua2nya...hik3

Hafizah said...

Bagus...bagus.... bagus le kalo tak bersikap mcm tu.... rasa nak lempang jer bila berada dalam situasi tu...

mujahidah_islam said...

salam..kal0 kita trmasuk dalam golongan tu gak dalam tempoh y sebelum2 yang kita xsedar,s0wi erk..hik2..sabar yer

Hafizah said...

SAbar tu meme le...
Tapi kadang2 tertanya2 jugak le.. kenapa dan mengapa.. walau kadang2 tahu masalah ni dtg dari dri sendri gak...

Related Posts with Thumbnails