Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

31 January 2010

~ Siri Fiza Demam PRK ( Srot2x tarik hinguih ) ~

Disebabkan sekarang sudah senja.. aku nak stdy pun xbley... Orang kata kalo stdy waktu senja. Satu menda kita paham.. tapi 10 mende kita lupa.. sejauh mana wallahuallam...

Nampaknya kampus UTHM mula diserang demam... Alahai kesiannyer... Termometer semakin mencatatkan bacaan tinggi.. Sian2x.. Tapi aku xberapa pasti berapa ramai yg terkena demam kat UTHM ni or ada yg immune dah dgn demam2x ni... Ramai jugalah yang mula berjalan laju untuk menghilangkan rasa demam. Kebah2x la katakan...
Ohoho... demam yang di maksudkan adalah PRK (pilihanraya kampus bukan perak ehh... Aritu waktu org len tgh sibuk demam kampus ni sihat dan segar kerana hal2 yang tidak boleh dielakkan... Hurm...

Bercerita tentang PRK ni... ( OhooOhoo.. nampaknya Jeruktimun dilanda demam PRK jugak ... Tampal koyok....tampal koyok..... ) Masa inilah baru kita dapat melihat calon-calon mula bermuka manis.. ( adek manis..... :P ) Memperjuangkan manifesto2 masing2x.. semua calon bersemangat melaung2kan hak masing-masing...

Cuba anda duduk tepi jalan anda tanya kat student yang lalu....

Wakil calon : Ek kusmi.... Anda kenal siapa ini....
Student : Erk.... Sape eh mamat ni... hensem....


* berdasarkan kisah waktu aku intebiu utk MHS.. hahaha... utk sesi berapa aku tak hengat.. waktu tu masuk jer bilik intibiu... dia tanya la itu ini.. pastu dia tanya kenal tak pengarah program MHS ni... Tertera la... Firdaus... Erk... Siyes ak tak kenal.. PAstu aku jawap la kalo tgk muka kenal la kowt... PAstu dia bgn la kata nak g amek apa mende tah... ada kad matrix dia atas meja.. Hek2x... upernyerr dia le pengarah program MHS tu.. Muahaha... Mati2 aku ak nak tipu dia.. dia yg tipu aku.. bengong.... Hahahaha *

Itulah yang anda dapat dgr kalo secara rawak.. Kalau tak rakan kos semestinya student lain takkan kenal... Tapi bukan salah ibu mengandung.... tak salah... kat sinilah medan rakan-rakan kita hendak menunjukkan sifat kepimpinan mereka...

Cuba bayangkan jika dikampus student tidak dibenarkan untuk memimpin... Bagaimana kepimpinan negara akan datang.. Setiap yang hidup akan mati... Setiap yang mati... Hurm.. mati la kan( tunggu dihitungkan.. alahai silap strategik penulisan pulak dah. ) Jadi yang ini-inilah yang bakal menjadi penganti mereka... Dan juga bayangkan jugak kalo student tak pernah mengundi ada nanti kalo PRU demam seminggu lepas balek ngundi..


Satu sesi press akhbar... :

Wartawan : Datuk JeY TeY... Boleh saya tanya apa pandangan anda terhadap piliharaya kampus ini. ??

Datuk Jey Tey ( aku le tu ) : Hurm... Bersemangat kowt... Hahahahahahahahha

* Aku dapat anugerah Datuk dari Tuan Haji Shamsaadal Sholeh .. Terima kasih Tn Haji... Akan ku usaha untuk dpt dari Sultan puloks....* ( guane wane merah kasi semangat )

Sepanjang aku kat UTHM ni aku telah berpeluang sebanyak 2kali untuk mengundi... ( teringat plak waktu mengundi malu beb .. punya excited nak pilih ... sekali xcukup plak yg aku pilih .. berbunyi le pc tu... Tettt )

Dah abes je mengundi aku tanya lah kat kawan-kawan aku.. Wei..wei ko undi sape... Mestile derang jawap rahsia.. hahahahaha.. takde la... Kalo nak tau krateria2 yang kawan2 aku pilih adalah.... TAaadaaaa..

1. Islam
2. Melayu
3. Hensem ( sebab kwn2 ak pompuan mmg derang pilih laki jer )
4. Berbadan sasa ( more protection .. Hahahaha)
5. Mana derang nak click la...

Sebabnya........ Kitaorag tak kenal calon... Cepat le weiiiii promote...........

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails