Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

25 March 2010

~ Masak-masak ~

Tiba-tiba hari ini aku rasa nak masak dan makan... Penat jugaklah aku search resipi dalam intenet... mmg cara aku memasak aku belajar dari intenet...


Search punya search jumpalah antara resipi-resipi pilihan.. Mmg fav aku memasak.. namum masa dan ongkos sering kali menduga kehidupan aku..


Antara yang aku nak masak adalah...

Nasi putih
Daging Masak Merah
Tempe Goreng Kicap
Telur Bungkus
Meat Roll


Bila aku dah pening mengira mulalah buku catatan aku terlakar resipi-resipi... Bila tengok balek buku tu rasa nak gelak dah.. hehehe.. tapi xpe.. i`m happy wif my life...


Dalam buku tu jugaklah senarai barang yang hendak dibeli... Sabun basuh baju, Pemadam, protaktor, Compact powder , eye liner , baju , shampoo , upah tempah baju kat aunty.. Tak lupa bil aku jugak.. aish... sgt penat..


Macam-macam hal kena fikir.. pastu kena related kan dengan duit.. kerana segala-galanya duit.. Memang kena berkira-kira.. bukan apa ... kat sini kita nak belajar bajet.. cuba nanti dah bekerja kalo tak bajet mau pitam...


Barang-barang dapur pun kena kira gak .. Bawang... putih... besar... kecil.... Cili... Sos... Telur... Daging... AYam...Minyak masak.. BEras... Aish.. sekali tgk macam mak-mak plak.. tp itulah realiti...Segala yang kita nak buat takkan ada free nye.. semua berbayar.. semua nak guna duit....


Berkata tentang duit.. Tahniah aku ucapkan kepada Polis-polis Malaysia yang dapat elaun tiap2 bulan.. Atas tujuaan menjadikan polis lebih amanah.. Maksudnya mendalam tu yer.. walau secara kias namum maksud tetap jelas.. so.. kepada yang tak buat.. alhamdulillah fikir-fikirkan anak dan keluarga yang hidup diatas rezeki anda... 







0 Komen:

Related Posts with Thumbnails