Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

23 March 2010

~ Time to call ~

Berikut adalah senarai SMS-SMS , YM-YM, msg-msg or call yang mmg aku malas nak layan...

sms 1 : Hai..

Hai pale otak ko.. dah le no aku tak kenal nak hai-hai.. ingat jalan tepi jalan ke.. ingat aku ahli nujum ke nak tau sape.. Bengong ke hape hantar msg hai .. tambah2 aku mmg xtahu.. sampai kiamat le ko tunggu mmg aku tak balas..

sms 2 : Ayat-ayat tazkirah (nombor xkenal nama pun xde)

Aku baca je la.. Yang aku jadikan pedoman aku jadikanlah... Tapi banyak pas aku baca aku delete je.. sebabnya mana la aku tahu sape.. saje je orang tu baik sedekah kredit hantar tazkirah ni.. cukuplah jadi renungan untuk hari itu...

sms 3 : Salam petang ni ada game gasing kat padang... ( nama xde ... no tak kenal)

Nak main apa yer... aku kenal ko ke....

sms 4 : Pukul 2.30 anda dikehendaki berada di padang bola WAJIB ( jam pulak waktu tu kul 2.15)

ades... aku xsuka rushing2x.. sebab bikin darah tinggi aku naik.. tu ko punya pasal sape suh bgtau lambat.. dalam setahun ni je aku terpaksa menghadapi situasi tu. tu pun ketika PSM aku.. sebab dah penyelia aku ... aku tak kisah sebab keje.. kalau sebab pasal nak main ke apa ke.. tak payah.. mak aku pesan.. tak payah nak rushing2 .. kang rushing2 buat mende tu.. rushing gak aku ke hospital sebab pitam...

sms 4 : kenal tak sape ni ( no tak kenal )

Henset aku canggih ke.. sambil belek2 henset aku.. boleh 3G ke henset aku... mana la aku tau.. bongok... dah kalo rasa diri tu jenis tukar nombor tak payah nak tanya kenal ke tak.. tgk nombor pun sah aku tak kenal...

YM : Hai boleh berkenalan...

Aku rajin aku layan.. kalo tak rajin idaknye nak layan.. pastu dah le sibuk hantar nak berkenalan.. pastu harap aku plak yang tanya soklan.. pastu jawap satu patah.. satu patah.. memang bikin panas.. dah sibuk msg aku dulu yang senyap pasal apa.. xpayah tegur kalo mcm tu..

Calling : No tak kenal...

ni pun kalo rajin aku angkat... kalo tak payah la nak harap aku angkat.. kalo betul2 urgent.. sms je.. aku lagi selesa sms jer.. sms tu plak tulis nama..

Calling : aku tengah tido...

Hanya orang yang aku rapat je aku angkat.. so sape yang penah dgr suara aku bgn tido tu.. maknanya aku anggap korang rapat ngan aku... tgk plak no tak kenal or tak berkenan mmg aku tekan butang # untuk mensilentkan dia... sbb aku xberapa sgt calling2 ni...

Sebab apa aku tak suka calling2 ni..

1 : aku sendiri tak suka bila orang call waktu yang tak sesuai..
2 : tak dapat nak tumpukan pada perjalanan kalau calling2 ni.. aku tak reti nak bajet langkah aku kalo buat byk perkara.. aku tak dpt nak tumpu dengan pandangan bila bercakap dalam phone ni..
3 : Aku sendri tak suka waktu aku tgh berbincang orang lain ckp telefon lama-lama.. baik tak payah bincang or sembang ngan aku kalo nak cakap dalam phone..
4 : Masa tu xtau kita bz ke.. tgh buat keje ke.. huh.. benci la aku...

Kerana itu aku lebih suka bila nak call org aku msg dulu.. Free tak.. aku nak call...

Kecuali urusan pejabat.... urusan kerja didalam masa bekerja... dan famili aku ketika derang tak keje... itu je.. kalo kwan2 pun kalo boleh aku tanya dulu ... Tapi aku tak ckp lah salah nak call aku.. but.. berpada... fikir2kan masa tu apa yang aku tgh buat..... sbb itu je masalah yang aku ada.. aku terlalu risau menganggu orang kalo aku call orang tu...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails