Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

23 April 2010

~Secebis kenangan PUO~

Salam... Hari ini plan nak off laptop awal. hehe..
tp tiba-tiba teringatkan telah berjanji untuk membuat satu posting....

hari ini.. aku banyak membicarakan tentang solat Jumaat.. Memang benar ramai yang bersetuju dengan status aku hari ini...

~~~~
Ayat ini aku pun bersetuju.. Maka saling ingat mengingatilah kita.. kerana kita tidak dilahirkan sempurna.. namun jika saling ingat mengingati.. kita dapat menyempurnakan apa yang rompong pada pasangan kita....
~~~~

tetapi bukan itu yang hendak aku perkatakan.. hehehe.. *selalu guna ayat ni eh*

Untuk pengetahuan semua.. Di PUO  pada masa aku la.. xtau la sekarang ini sama atau tidak.
Waktu hari jumaat. waktu tengahari..
Pelajar tahun 1 wajib pergi pusat islam untuk mendengar tazkirah...
Bagus la untuk pengisian diri..
Namun ramai juga la yang ponteng.. hehe...

Selalunya.. ustaz or ustazah akan dipanggil untuk memberi tazkirah..
Tiba2 aku teringat dekat tazkirah yang disampaikan oleh Ustaz Hamdan..
Yang aku pasti setiap kali masuk semester baru..
Modal inilah yang digunakan oleh dia ...

ceritanya berkaitan dengan..
menjaga pandangan...
lelaki bila bertemu dengan perempuan pandangan mestilah dijaga..
namun tidak la sempai tunduk je sepanjang jalan..
sehingga jalan pun terlanggar tiang...

Contoh pula.. kalaulah ternampak perempuan seksi mcm mana..
Ustaz cerita.. pandangan yang pertama tu ada rezeki.. hehehe
tapi jgn dipandang sekali lagi.. berdosa...
Tapi janganlah pulak.. yang pertama tu ditenang*dilihat* lama2x..
sebab nanti dia ckp tak bley kelip mata ni...
Ustaz ckp pandangan pertama adalah rezeki..
Hehehehe...

Tapi yang paling aku tak dapat tahan adalah..
Ustaz menjadikan student kamsis PUo sebagai contoh..
Yang anak gadis pula..
Bila balik ni mesti berselisih dengan jejaka yang hendak ke masjid
menunaikan solat jumaat..
Waktu tu mula la...
Wa... ni muka baik ni..
pergi masjid awal...
kat situ anak gadis kena jaga gak pandangan..

Dan tiba2 lawak ustaz tu tiba..
Ustaz ckp... jangan la terlalu tengok kat jejaka tu..
Sebab kita tak tau bila kain sarung derang tu kena tiup angin..
kalau lori lalu mau terangkat kain sarung tu...
Kalu angkat sikit takpe..
cuba angkat sampai atas... dan dijadikan cerita...
tiada apa lg yang dipakai..
Jangan pulak anak gadis ni tengok tak kedip2 mata..
sebab ostaz cakap tu rezeki.....

Hahahahahaha... xtau la kalo korang baca korang tak rasa apa..
tapi bila aku teringat cara ustaz tu cerita mmg nak pecah perut aku gelak.. hehehe..
Sekian...



0 Komen:

Related Posts with Thumbnails